اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

خداحافظی ناگهانی خداداد از فوتبال

خداداد عزیزی بعد از آن دوران درخشان و پرفروغش به عنوان بازیکن در تیم ملی روزهای پرچالشی را به عنوان مربی و یا مدیر سپری کرد.

  بازخبر /همه در انتظار این بودند که غزال تیزپا با کت و شلوار هم همان نمایشی که در مستطیل سبز داشت را نشان بدهد اما خداداد در اولین سال های حضورش به عنوان مربی و یا حتی مدیر باشگاه روزهای پردردسری را سپری کرد.

بی شک یکی از جنجالی ترین اتفاقات زندگی فوتبالی خدادادعزیزی ماجرای درگیری او و یک خبرنگار در پایان بازی تیم های پیام مقاومت مشهد و فجر سپاسی شیراز است. ماجرایی که حتی باعث شد کیومرث هاشمی معاون وقت سازمان تربیت بدنی بگوید که خداداد باید از ورزش ایران محو شود  و علی کفاشیان رئیس فدراسیون از کمیته انضباطی بخواهد که سخت ترین برخورد را با او بکنند. اتفاقاتی که در نهایت اشک خداداد را در جلسه کمیته انضباطی در آورد.

عزیزی سال گذشته و در گفت و گو با علی ضیا در یک برنامه تلویزیونی درباره ضرب و شتم خبرنگار شیرازی و اینکه گفته بود این کتک حق او بود گفت:”او را خدا زد. من نگفتم که او را زدم ، گفتم زدند و خوب کاری کردند. من ایشان را نزدم ، او فحش بد داد و یک عده ای از دوستان او را زدند. خوب کاری هم کردند.”

با این وجود دوازده سال از آن روزهای پرشر و شور خدادادعزیزی می گذرد. وقتی هنوز شبیه همان خداداد عزیزی بعد از گل استرالیا بود، در حالی که زبانش را بین دندان هایش گرفته بود و انرژی مهارناپذیری داشت، تنها تفاوتش این بود که کت و شلوار پوشیده بود که آن هم به خاطر جثه ریزش به زور اندازه اش می شد اما این کت و شلوار و نیمکت مربیگری و صندلی مدیریتی نمی توانست آن میزان هایپراکتیو بودنش را مهار کند. مثل بازیگران فیلم های رزمی هنگ کنگی ، انگار همیشه انتظار یک درگیری را می کشید. عاقبت روح بروسلی در او حلول کرد و در پایان بازی تیم های پیام مشهد و فجرسپاسی یک خبرنگار را به بیمارستان فرستاد.

ماجرای درگیری و اشک خداداد

پیام مشهد در ورزشگاه ثامن میزبان تیم فجرسپاسی شیراز بود و با گل نیمه دوم از حریف شکست خورد. در پایان بازی خدادادعزیزی و تعدادی از همراهانش با خبرنگار شیرازی درگیر شدند و شدت درگیری به حدی بود که خبرنگار به بیمارستان منتقل شد. خداداد می گفت که این فرد خبرنگار نیست چرا که در جایگاه ویژه نشسته و بعد از گل فجر و در پایان بازی الفاظ بدی را به کار برده است:”این خبرنگار شیرازی پس از اتمام بازی در جلوی من و چند تن از بازیکنان که در جایگاه نشسته بودیم، شروع به کری خواندن و فحش دادن کرد که به خاطر این عملش همراهان من او را هل داده و شروع به کتک زدن کردند. در این کشور کسی را به خاطر صلوات فرستادن کتک نمی‌زنند و پس از فحش دادن بود که این خبرنگار مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این درست نبود که این فرد که میهمان ما بود به میزبان خود فحاشی کند و حقش بود که در ازای فحاشی‌اش کتک بخورد.”

البته که خداداد آن شب با جلب رضایت شاکی و سپردن وثیقه دو میلیون تومانی آزاد شد اما این پایان ماجرا نبود و حتی پای چهره های فوتبالی و مدیران رده بالای ورزش و فوتبال را هم به آن باز کرد. کیومرث هاشمی و علی کفاشیان نیز مواضع تندی گرفتند .داستان یک ور اشک انگیز دیگر هم داشت. خداداد در جلسه کمیته انضباطی گریه کرد و عکس هایش فردای آن روز در رسانه های مختلف منتشر شد. اشک هایی که نتوانست مانع از محرومیت یک ساله او از فوتبال شود:”

طی دو سه روز گذشته خبرنگاران من را بسیار ناراحت کردند و مطالبی بر ضد من نوشتند که به هیچ عنوان مستحق آن نبودم و تصور نمی‌کنم که حق من بود که اینچنین از سوی رسانه‌ها مورد اذیت قرار بگیرم. از شریفی به عنوان رییس کمیته انضباطی می‌خواهم تا من را برای همیشه از صحنه فوتبال ایران محو کند چرا که من باید از صحنه فوتبال محو شوم و بی‌تردید هر رای که در این زمینه صادر شود دیگر به فوتبال ایران باز نخواهم گشت. به هیچ عنوان حق من نبود که اینگونه با من برخورد شود اما تصور می‌کنم عده‌ای با هشت آذر و بازی ایران و استرالیا مشکل دارند و نمی‌دانم چرا همواره در زمان نزدیک شدن به این تاریخ چنین مشکلاتی برای من رخ می‌دهد. من نمی‌دانستم فردی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است یک خبرنگار . با این حال هیچ بحثی در این رابطه ندارم و دیگر به هیچ عنوان به فوتبال ایران باز نخواهم گشت.”

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *