ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
خواص میوه انبه را بدانیم

انبه ، میوه ی محبوب مردم استان هرمزگان

میوه انبه یکی از مهم ترین میوه‌های مناطق گرمسیری است که تولید این گونه محصولات اقتصادی بوده و صادرات آنها نیز امکان پذیر می باشد و فصل برداشت انبه در هرمزگان از اواخر فروردین تا نیمه مرداد است.از جمله خواص انبه این است که برای چاق شدن افراد لاغرمفید است.

بازخبر انبه یکی از مهم ترین میوه‌های مناطق گرمسیری است که تولید این گونه محصولات اقتصادی بوده و صادرات آنها نیز امکان پذیر می باشد و فصل برداشت انبه در هرمزگان از اواخر فروردین تا نیمه مرداد است.از جمله خواص انبه این است که برای چاق شدن افراد لاغر  مفید است.انبه سرشار از ویتامین های A، B ، وC بوده و دارای کلسیم ، پتاسیم و آهن است.

از میوه انبه فرآورده های مختلفی از جمله مربا ، کمپوت ، عصاره و انواع مختلف چاشنی ها تهیه می شود . همچنین از میوه های نارس و کوچک هم در تهیه ترشی استفاده می شود. از این محصول بصورت تازه خوری، تهیه ترشی ، شوری ، مربا ، لواشک و سس استفاده می شود.

ترشی انبه

انبه که اهمیت آن در مناطق گرمسیری قابل مقایسه با میوه سیب در مناطق سردسیر است، از پرمصرف ترین میوه‌ها در سطح دنیا محسوب می‌شود . فصل برداشت انبه در هرمزگان از اواخر فروردین تا نیمه مرداد است.

همه ساله برداشت محصول انبه سبز و نارس در شهرستان های رودان ،میناب و بندرعباس  آغاز و در تیر ماه نیز میوه رسیده ی این محصول برداشت میشود. ۳۰ درصد محصول انبه در هرمزگان بصورت نارس برداشت می شود.

خواص انبه

  1.  انبه بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن است .
  2. یبوست را برطرف می کند .
  3.  در درمان سینوزیت نقش موثری ایفا می کند.
  4. مانع از ریزش مو می شود.
  5. برای رفع ناراحتی های مربوط به کبد مفید است.
  6.  برای چاق شدن افراد لاغر  مفید است.
  7. در برطرف کردن سرفه موثر است.
  8. برای هضم غذا بسیار مفید است.
  9.  آرام بخش است.
  10. میزان بالای آنتی اکسیدان در آن در صورت مصرف منظم با سرطان و بیماری های قلبی دیگر مقابله می کند.
  11.  بوی خوشی مثل عنبر دارد. دهان  را خوشبو کرده و رنگ چهره را باز می کند.
  12.  انبه منافذ پوست صورت را که باعث بروز آکنه می شود پاک سازی می کند. کافی است برش های نازک این میوه را به مدت ۵ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.
  13. انبه حرارت بدن را کاهش می دهد و تب را پائین می آرود ./بازخبر

 

 

پسندیدم(14)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *