ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

همکاری شرکت چینی با شورای تحقیقات ملی کانادا برای آزمایش واکسن کرونا در کانادا

شرکت چینی “کانسینو بایولاجیکس” (CanSino Biologics) که چندی پیش واکسن بیماری کووید-۱۹ این شرکت به مرحله آزمایشات بالینی رسیده بود، در حال حاضر با “شورای تحقیقات ملی کانادا” (Canada’s National Research Council) برای انجام آزمایشات آینده در کانادا همکاری کرده است.

   بازخبر /به نقل از جاکارتا پست، شورای تحقیقات ملی کانادا اظهار کرده است در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات روند تولید واکسن شرکت کانسینو بایولاجیکس را در یکی از مراکز دولتی در مونترال انجام خواهد داد و شرکت کانسینو بایولاجیکس نیز در حال آماده‌سازی یک برنامه آزمایش بالینی برای سازمان بهداشت کانادا است.

واکسن شرکت کانسینو در مرحله اولیه آزمایشات است و هنوز هیچ راهی برای فهمیدن اینکه این واکسن چگونه عمل می‌کند، وجود ندارد. اما اگر این واکسن بی خطر و موثر باشد، کانادایی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. داده‌های آزمایش محلی می‌تواند این اطمینان را به سازمان سلامت کانادا بدهد که واکسن بی‌خطر است.

واکسنی که بتواند از افراد مبتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ محافظت کند، می‌تواند به این داستان ترسناک که جهان را فراگرفته است، پایان دهد؛ اما توسعه یک واکسن که عملکرد آن صحیح و بی‌خطر است و تولید انبوه آن، کاری چالش برانگیز است.

بنابر گفته شورای تحقیقات ملی کانادا، واکسن شرکت کانسینو با استفاده از یک “رده سلولی” (cell line) در شورای تحقیقات ملی کانادا تولید شده است. شرکت کانسینو پیشتر از همان رده سلول برای ایجاد واکسن ابولا نیز استفاده کرده بود.

شورای تحقیقات ملی کانادا و سازمان سلامت کانادا به سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا این همکاری باعث می‌شود سازمان سلامت کانادا امکان بررسی داده‌های آزمایشی جمع آوری شده در چین را برای ارزیابی نهایی واکسن داشته باشد، پاسخ نداد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *