ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

«سینماماشین» چه تعداد مخاطب داشته است؟

بر اساس آمار ثبت‌شده در سامانه رسمی فروش سینماها، فیلم سینمایی «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در یک هفته اجرای طرح «سینماماشین» فروشی معادل هفتاد میلیون و ۸۴۰ هزار تومان را تجربه کرده است.

طرح «سینماماشین» با اکران فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از روز جمعه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برای اولین بار پس از انقلاب در پارکینگ شماره سه برج میلاد آغاز شد.

در این طرح در هر سانس ۱۶۰ ماشین با بلیت ۴۰ هزار تومانی به ازای ۲ سرنشین به تماشای «خروج» نشستند.

ابتدا قرار بود این طرح در یک هفته اجرایی شود اما بعد از گذشت چند روز و به‌دلیل استقبال مخاطبان سازمان اوج متولی برگزاری «سینما ماشین» اعلام کرد این طرح تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه و شب‌های قدر ادامه خواهد داشت.

به استناد آمار ثبت‌شده در سامانه رسمی سازمان سینمایی، آمار مخاطبان طرح «سینماماشین» طی هفته گذشته و میزان فروش این طرح تا شب گذشته پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، فیلم سینمایی «خروج» در این طرح فروشی معادل هفتاد میلیون و ۸۴۰ هزار تومان داشته و تعداد بلیت فروخته شده برای آن هم هزار و ۷۷۱ قطعه ثبت شده است.

نکته مورد توجه این است که در این سامانه تعداد مخاطبان بر اساس هر قطعه بلیت محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه در طرح «سینماماشین» برخلاف اکران معمول هر قطعه بلیت صرفاً یک مخاطب را نمایندگی نمی‌کند،‌ با درنظر گرفتن قانون پذیرش ۲ نفر به ازای هر خودرو در این طرخ می‌توان تعداد مخاطبان واقعی را که در قالب این طرح به تماشای فیلم «خروج» نشسته‌اند، حداقل دو برابر این آمار ثبت شده و بالغ بر ۳ هزار و پانصد نفر دانست.

استقبال از «سینماماشین» تا به امروز به گونه‌ای بوده است که پخش‌کننده فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی که این روزها اکران اینترنتی را تجربه می‌کند، برای نمایش این فیلم در قالب «سینماماشین» ابراز تمایل کرده است.

باید دید به استناد استقبالی که تا به امروز از اکران «خروج» در طرح سینماماشین شده است، با اتمام شب‌های قدر، نمایش فیلم در این قالب ادامه پیدا خواهد کرد و آیا ظرفیت‌های دیگری غیر از پارکینگ برج میلاد نیز به اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت؟

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *