چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
فرماندار خبر داد

آمار مبتلایان کرونا در “حاجی آباد” هرمزگان رو به افزایش است

با توجه به افزایش موارد شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان حاجی آباد و لزوم تشدید اجرای برنامه های مراقبت و کنترل بمنظور قطع زنجیره انتقال این بیماری، جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

بازخبر /  فرماندار شهرستان حاجی آباد در این نشست با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر اظهار کرد: از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این بیماری در شهرستان به خوبی مدیریت شود اما به دلیل همجواری با شهرستان‌های اطراف و تردد افراد به روستاهای شهرستان و رعایت نکردن موارد بهداشتی بعد از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، آمار مبتلایان به سرعت افزایش یافت.

حمید جهانگیری با تاکید بر رعایت فاصله گذاری هوشمند، آموزش را مهمترین اولویت در پیشگیری از بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: بخشداران از طریق دهیاری‌ها در سطح روستاها اطلاع رسانی و پروتکل های بهداشتی در روستاها لحاظ شود تا از تجمع مردم خودداری شود.

وی با بیان اینکه ضدعفونی اماکن عمومی باید به طور مستمر انجام شود، اضافه کرد: صنوف پر خطر شناسایی و آن دسته از صنوفی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تعطیل خواهند شد.

فرماندار شهرستان حاجی آباد اضافه کرد: با توجه به وضعیت شهرستان برگزاری هر نوع مراسم و  تجمعی در شهرها و روستاها ممنوع است.

جهانگیری با بیان اینکه اگر همین روند ادامه داشته باشد باید منتظر وضعیت خاصی در شهرستان باشیم، افزود: مردم در در اطلاع رسانی به همدیگر همکاری کنند تا از افزایش ابتلای مردم به این ویروس کاهش یابد.

فرماندار شهرستان حاجی آباد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: افراد از تردد غیر ضروری به ادارات خودداری کنند.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان با تشریح آخرین وضعیت بیماری در شهرستان، افزود: متاسفانه پراکندگی موارد مثبت در شهرستان رو به گسترش است و نقاط مختلف جدیدی در شهرستان که قبلاً موارد بیماری در آنجا گزارش نشده بود، آلوده شده اند و تعداد بیماران در حال افزایش است.

دکتر اقتدار بختیاری همچنین در خصوص افزایشی شدن تعداد موارد شناسایی شده بیماران تصریح کرد: این افزایش تعداد به دلیل پیگیری و نمونه گیری هدفمند از اطرافیان موارد مثبت است که غالباً افراد سالم و بدون علامت هستند که پس از اخذ نمونه تست آنها مثبت اعلام می شود.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضا مقرر شد مصوبات قبلی این ستاد شامل عدم برگزاری مراسم مذهبی ماه رمضان و شب های قدر، عدم برگزاری نمازهای جماعت و جمعه تا زمان پائین آمدن ریسک انتقال بیماری، تشدید طرح فاصله گذاری اجتماعی با تاکید بر انجام بازدیدهای هدفمند با همکاری اصناف و برخورد جدی با متخلفین با حساسیت بیشتر انجام شود و نیروی انتظامی و بسیج نیز همکاری بیشتری در این زمینه با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *