ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

روند بستری بیماران کرونایی در هرمزگان رو به کاهش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نسبت به یک‌ماهه اخیر نیز روند افزایشی ثبت موارد مثبت کرونا با شیب ملایمی در استان هرمزگان به ثبت رسیده اما اگر روند بیماران بدحال و وخیم بستری را در نظر بگیریم با کاهش نیز روبه‌رو هستیم.

بازخبر /دکتر حسین فرشیدی  افزود: تصور مردم بر این بود که با گرم‌تر شدن هوا و بالا رفتن دما، موارد مثبت کرونا و احتمال سرایت کاهش یابد اما طی یک هفته اخیر شاهد پایداری در شناسایی موارد مثبت کرونا داریم.

وی با بیان اینکه میانگین روزانه ۴۰ تا ۵۰ مورد مثبت کرونا در استان هرمزگان به ثبت می‌رسد که عمدتاً مربوط به شهر بندرعباس است، اظهار کرد: در واقع حدود ۷۰ درصد موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان به شهر بندرعباس مربوط می‌شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه علت روند افزایشی موارد مثبت کرونا در طی دو هفته اخیر در هرمزگان به علت رهگیری و شناسایی مناسب از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بوده است، تصریح کرد: با اقتضای وضعیت بیمار، همکاران، افراد مرتبط و پیگیری کلی از رفتار بیمار نیز رهگیری صورت گرفته و موارد مثبت کرونا شناسایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه اکثر موارد مثبت کرونا نیز بدون علامت هستند، خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد بیماران نیز به‌صورت سرپایی درمان یافته و ترخیص می‌شوند.

وی ادامه داد: نسبت به یک‌ماهه اخیر نیز روند افزایشی با شیب ملایمی در استان هرمزگان به ثبت رسیده اما اگر روند بیماران بدحال و وخیم بستری را در نظر بگیریم با کاهش نیز روبه‌رو هستیم.

فرشیدی با اشاره به اینکه تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی از ارکان اقدامات بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، عنوان کرد: خوشبختانه دستورالعمل‌ها به‌تمامی اصناف و مراکز اعلام‌شده و ثبت ۹۲ درصدی در سامانه سلامت نیز نشان از تأثیر مثبت این طرح است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در فروشگاه‌های بزرگ و اماکن پرتردد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش را در دستور کار قرار دهند به‌طور حتم شاهد کاهش موارد مثبت کرونا خواهیم بود، افزود: امیدواریم با روند پیش‌گرفته بتوانیم کرونا را در استان هرمزگان کنترل و مدیریت کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *