آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مسکن فرهنگیان کلید خورد

عملیات اجرایی ساخت ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسکن برای فرهنگیان در سراسر کشور آغاز شد، در این مرحله سهم شهرهای جدید ۶ استان ۸۱۸۱واحد است.

بازخبر / صبح امروز طی مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عملیات اجرایی ساخت ۱۴۵۰۰ واحد مسکن برای فرهنگیان آغاز شد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در شهرهای جدید ۶ استان تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی،‌ اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد ساخت ۸۱۸۱ واحد برای فرهنگیان آغاز شد.

مطابق لیستی که شرکت عمران شهرهای جدید منتشر کرده در استان تهران، شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد، در استان فارس برای شهرهای قیر(۶۰ واحد)، پاسارگاد (۶۰ واحد) و صدرا (۱۰۰۰ واحد) در مجموع ۱۱۲۰واحد و در استان خوزستان برای شهرهای دزفول (۱۲۸ واحد)، خرمشهر(۲۰ واحد)، شوشتر(۶۴ واحد)، بهبهان (۶۴ واحد)، رامشیر (۶۴ واحد)، شیرین شهر (۵۰۰ واحد) و رامین (۱۰۰۰) در مجموع ۱۸۲۰ واحد ساخته می‌شود.

همچنین در استان آذربایجان شرقی برای شهر جدید سهند ۱۰۰۰ واحد، در استان اصفهان برای شهر جدید فولادشهر ۳۰۰۰ واحد،  و در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش در مجموع ۷۲۱ واحد برای فرهنگیان ساخته خواهد شد.

در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت آموزش‌ و پرورش در نیمه دوم سال ۹۸ منعقد شد، تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز آموزش‌ و پرورش و با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و منابع مالی و امکانات موجود وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و راه و شهرسازی در ۳۲ استان کشور، هدف‌گذاری شده است. این تفاهم‌نامه در ۷ ماده تهیه، تدوین و تنظیم شد و به امضای دو وزیر رسیده است و مدت اجرای این تفاهم‌نامه ۳ سال یعنی تا آبان ۱۴۰۱ است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *