چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

باید به داد آموزش و پرورش برسید

یک عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دنبال تحول هستیم باید به معیشت، منزلت و هویت معلم توجه کنیم گفت: افزایش انگیزه و توان حرفه‌ای معلم باید در اولویت باشد که متاسفانه نیست.

بازخبر / علی اصغر فانی درباره تکریم مقام معلم و در پاسخ به اینکه «آیا شیوه فعلی تقدیر از معلمان سازنده است؟» گفت: آموزش و پرورش دیربازده است و دولت‌ها به دنبال کارهای زودبازده هستند به همین علت آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها نبوده و نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش از دید کسانی که بودجه در اختیارشان است که از جمله آنها می‌توان به سازمان برنامه و بودجه و مقامات ذینفوذ برای تخصیص اعتبار اشاره کرد، کوچک دیده می‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه با کوچک انگاری آموزش و پرورش، این تصور به وجود می‌آید که می‌توان آن را با بودجه کم اداره و در فضاهای آموزشی غیراستاندارد اداره کرد گفت: به این اصل که معلم رکن اصلی و اساسی آموزش است قائلم و معتقدم که لازمه تحول در این دستگاه، تحول در نیروی انسانی آن است.

وی افزود: وجود یک معلم با انگیزه و با توان حرفه‌ای بالا، لازمه تحول است. اگر چنین معلمانی داشته باشیم می‌توانیم به تحول در آموزش و پرورش امیدوار باشیم. البته حرف زدن با اعتقاد پیدا کردن به یک حرف متفاوت است و من چنین اعتقادی را در مسئولان نمی‌بینم.

فانی با بیان اینکه بهداشت و درمان در دولت یازدهم به علت  زودبازده بودن مورد توجه واقع شد گفت: اما آموزش و پرورش دیربازده است و اگر به خوبی اداره شود، تاثیر آن ۲۰ سال بعد دیده می‌شود. از آن سو دولت‌ها به دنبال رای هستند. باید به داد آموزش و پرورش رسید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان در دوران کرونا خوش درخشیدند و همینجا از همه آنها قدردانی کرده و دستشان را می‌بوسم.

فانی در برنامه تلویزیونی پرسشگر تاکید کرد: افزایش انگیزه و توان حرفه‌ای معلم باید در اولویت باشد که متاسفانه نیست.

وی با اشاره به سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی و درآمد ناخالص ملی گفت: این سهم باید معقول باشد. اکنون سهم آموزش و پرورش کشور ما از GDP، دو  درصد است در حالی که این رقم در دنیا به طور میانگین چهار تا پنج درصد است. از نمایندگان مجلس خواستم که مصوب کنند سهم آموزش و پرورش از GDP سالانه نیم درصد اضافه شود تا در پایان برنامه به میانگین جهانی برسد. اگر دنبال تحول هستیم باید به معیشت، منزلت و هویت معلم توجه کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *