اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

چگونه می توانیم نوآوری و خلاقیت در کسب و کارمان داشته باشیم ؟

نوآوری یکی از اصلی ترین عوامل بقا هر کسب و کار با توجه به افزایش رقابت بین شرکت ها می باشد . کسب و کارهای برتر علاوه بر داشتن یک مدل کسب و کار موفق در اجرا نیز موفق عمل می کنند در واقع هم داشتن ایده مهم است و هم اجرا آن .در این مقاله می خواهیم به معنا و مفهوم خلاقیت و نوآوری و ارتباط این دو بپردازیم.

بازخبر /  نوآوری یکی از اصلی ترین عوامل بقا هر کسب و کار با توجه به افزایش رقابت بین شرکت ها می باشد .

کسب و کارهای برتر علاوه بر داشتن یک مدل کسب و کار موفق در اجرا نیز موفق عمل می کنند در واقع هم داشتن ایده مهم است و هم اجرا آن .در این مقاله می خواهیم به معنا و مفهوم خلاقیت و نوآوری و ارتباط این دو بپردازیم.

خلاقیت یعنی پیدایش یک ایده و فکر جدید و به معنی طی کردن راه جدید یا پیمودن راه قبلی به روش جدید می باشد . نوآوری یعنی همان عملی کردن ایده های خلاقانه ای که در ذهن داریم و به خلق یک محصول جدیدی یا محصول قبلی با کیفیت و ویژگی های جدید منجر می شود . نیازی نیست برای خلاق بودن به فکر راه کارهای تازه بود بلکه می توان چند ایده را باهم آمیخت و ایده و فکر جدیدی از آن در آورد و آن را عملی ساخت .

نوآوری تنها راه برنده شدن است . استیو جابز

ایده نوین تجارت لاتیدان

 

ارتباط خلاقیت و نوآوری

 

قبل از اینکه نوآوری داشته باشیم باید خلاقیت داشته باشیم وخلاقیت یک مهارت است که همه به طور نسبی از آن برخوردار هستند و توسعه آن در گرو راهنمایی و آموزش افراد می باشد.

خلاقیت می تواند به صورت تصاعدی و افزایشی باشد که طی گامهای کوتاه رو به جلو روی می دهد .نظیر تحقیقات بلند مدت که به اختراع واکسن فلج اطفال منجر شد. یا اینکه به صورت جهشی و ناگهانی رخ دهد مانند قابلیت های رایانه ای سیستم های مکینتاش.

حاصل تلاش خلاقیت علاوه بر محصول فیزیکی می تواند به صورت یک فکر ، ارتباط بین وقایع ، فرایند کارآمد تر و یا خدمات جدید باشد که هر کدام از اینها وقتی به صورت کامل اظهار شوند دارای ارزش هستند.

شرکت های خلاق نگران کپی کردن ایده هایشان توسط رقبا نیستند چرا که می دانند با روش های تکراری نمی توان همیشه نتیجه مطلوب را گرفت و باید روش کار خود را بعد از مدتی تغییر دهند.

ایده نوین تجارت لاتیدان

شرکت ایده نوین تجارت لاتیدان با روش های خلاقانه و نوآورانه برای توسعه کسب و کار خود در تلاش است تا بتواند از ایده های نوین خود برای کسب تجارت کمک بگیرد .

بازکوکی ( فروش اینترنتی کیک و شیرینی در بندرعباس ) و پایگاه خبری بازخبر  از ایده های  استارت آپ شرکت ایده نوین تجارت لاتیدان هستند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *