اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

لیمو ترش و گرانی

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منبع طبیعی مجلس با اشاره به کمبود لیموترش و تقاضای بالای مردم برای خرید این محصول گفت: علت اصلی افزایش قیمت این محصول دلالی است.

بازخبر /شمس الله شریعت‌نژاد در مورد افزایش قیمت لیمو ترش گفت: لیمو ترش محصولی است که در گذشته در کشور ما وضعیت خوبی داشت اما در سالهای گذشته با آفتی مواجه شد و حجم تولیدات پایین آمده است. البته مرکباتی مثل لیمو ترش طول عمر کمی دارند و حساسیت زیادی دارند.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به مسئله «عرضه محصولات» گفت: لیموترش میوه‌ای نیست که بتوان آن را انبار کرد. به طور کلی، خانواده مرکبات امکان نگهداری طولانی مدت ندارد. نکته دیگر این است که هم‌اکنون فصل برداشت لیموترش نیست و این محصول در بازار کم است از طرف دیگر تقاضای مردم با توجه به بیماری کرونا بالا رفته است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس با بیان اینکه «علت اصلی افزایش قیمت این محصول دلالی است» گفت: هفنه گذشته که به تهران آمدم برای خرید دست‌کش به دو مغازه رجوع کردم و با دو قیمت متفاوت مواجه شدم. حقیقتا کنترلی بر بازار وجود ندارد. مگر اینکه به شکل موردی برخوردی صورت گیرد که درد مردم را دوا نمی‌کند.

شریعت‌نژاد افزود: سیستم باید بگونه‌ای باشد که تولید را تسهیل کند. واسطه‌ها باید کم شود. در جامعه ما همه می‌خواهند جیب خود را پر کنند و حرا م و حلال وجود ندارد. یک فرد هر چه بتواند ارزان می‌خرد و هر چه بتواند گران می‌فروشد. واسطه‌ها در مواجهه با کشاورزان نیازمند،‌ بر سر مال کشاورزان می‌کوبند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس در پایان با بیان اینکه همه تشکل‌ها و صنف‌ها از هم پاشیده است، تأکید کرد: تشکل‌های تولیدی باید قوی شوند. به واسطه‌ها باید نظارت جدی وجود داشته باشد. کشاورز زحمت می‌کشد و سود عاید واسطه‌ها می‌شود. تنها گروهی که مالیات نمی‌‍پردازند واسطه‌ها هستند حتی مغازه‌دارن هم مالیات می‌پردازند. وجود نوسان بین قیمت خرید از کشاورز و قیمت فروش به مغازه‌دار به علت دلالی واسطه‌ها است. دولت از طرف دیگر باید کشاورزان را توانمند کند. دولت باید از واسطه‌ها مالیات بگیرد و از محل این مالیات‌ها به کشاورزان تسهیلات ارائه دهد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *