ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تداوم حضور دو سومی کارکنان/ دورکاری برجاست

با وجود تغییراتی که در مورد فعالیت اصناف در هفته جاری ایجاد شد، نحوه حضور کارکنان همچنان مانند قبل است؛ به طوری که تا دو سوم حاضر هستند و مابقی دورکار خواهند بود.

   بازخبر /   بعد از چند هفته تعطیلی اصناف که در ایام نوروز شروع شده بود، از هفته جاری و بر اساس چارچوب تعیین شده از سوی وزارت بهداشت مجوز فعالیت برخی صنوف کم خطر صادر شد.

اما در جریان شیوع ویرورس کرونا و ضرورت کاهش تردد و حضور به صورت جمعی و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، از اسفندماه بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییراتی در مورد ساعت کار و در ادامه نحوه حضور کارکنان در محل کارشان ایجاد شد.

در مرحله اول ساعت کاری ادارات کاهش یافت و به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه حضور آنها حداقلی شد؛ به طوری که از هفته دوم فروردین قرار بر این شد که کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دورکار بوده یا از مرخصی استفاده کنند که البته مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.

این روال که با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه ها ابلاغ شد تا ۲۰ فروردین ادامه پیدا کرد تا اینکه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای نحوه فعالیت کارکنان و اصناف تغییراتی در نحوه فعالیت کارکنان ایجاد شد.

این در حالی است که از ۲۳ فروردین ماه و طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مقرر شد کارکنان با تعداد بیشتری حاضر شوند و حضور آنها از یک سوم موجود به دو سوم افزایش یابد و یک سوم دیگر دورکار و یا مرخصی باشند.

همچنین ساعت کار کارکنان نیز تا حدودی افزایش یافت و از ۷ تا ۱۴ رسید که این ساعت قرار است برای ماه رمضان نیز اعمال شود.

اما اکنون حدود دو هفته از آخرین بخشنامه در مورد نحوه حضور کارکنان در ادارات و دستگاه ها گذشته و با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم تازه ای در این رابطه نداشته، روند قبلی همچنان ادامه دارد و کارکنان به صورت دو سوم حاضر می شوند یا می توانند دورکار باشند.

این در حالی است که در نیمه اسفند ماه، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای برای دستگاه‌ها مجوز دورکاری کارکنان را صادر کرد و می توانند در صورت امکان و با توجه به نوع مشاغل از دورکاری استفاده کنند.

هر گونه تغییری در رابطه با فعالیت کارکنان در زمان پیش رو منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و سازمان اداری و استخدامی نیز طبق آن بخشنامه جدید را صادر خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *