ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

طرز تهیه نان کماج (کلوبیج)

آموزش یه نان خوشمزه که توی این روزا میتونه حال آدمو حسابی عوض کنه

بازخبر / آموزش یه نان خوشمزه که توی این روزا میتونه حال آدمو حسابی عوض کنه

 

مواد لازم :

تخم مرغ۲ عدد ارد برنج۱/۲ پیمانه ارد گندمنصف پیمانه شکرنصف لیوان شیر۱/۳ لیوان ماست۲ قاشق غذاخوری گلاب۱ قاشق غذاخوری بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری وانیلنصف قاشق چایخوری روغن مایعمقدار کافی زعفران دمکرده۱ قاشق غذاخوری

 

مرحله اول تهیه نان کماج (کلوبیج):
ابتدا در مرحله اول برای تهیه شیرینی کماج، ۲ عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و ان را با نصف لیوان شکر و وانیل مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا شکر در تخم مرغ کاملا حل شود و مایعی یکدست حاصل شود.

 

مرحله دوم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله، ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱/۳ لیوان شیر و ۱ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق زعفران دمکرده را به ظرف حاوی تخم مرغ و شکر در مرحله قبل اضافه می کنیم و انها را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا حل شوند.

 

مرحله سوم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله، نصف پیمانه ارد گندم و نصف پیمانه ارد برنج را الک می کنیم و به ان بکینگ پودر اضافه می کنیم. سپس ارد الک شده و بکینگ پودر را کم کم به مواد مرحله قبل یعنی تخم مرغ و شکر و شیر و ماست و گلاب و زعفران اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا یک مایه یک دست و بدون گلوله شدن ارد به دست اید. اکنون مایه کماج ما اماده است و فقط باید ان را در تابه و در روغن مایع سرخ کرد.

 

مرحله چهارم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله، کف یک تابه بزرگ و نچسب را کمی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا روغن خوب داغ شود ، سپس مایه کماج اماده شده در مرحله قبل را در تابه می ریزیم و تابه را با دست تکان می دهیم تا مایه کماج بطور یکنواخت در تابه پخش شود. سپس زیر شعله گاز را ملایم می کنیم و در تابه را می بندیم و اجازه می دهیم تا کماج بپزد و خودش را بگیرد.سپس وقتی یک طرف کماج پخت ان را زیر و رو می کنیم تا طرف دیگر ان نیز بپزد. (تقریبا ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا کماج بپزد).

 

مرحله پنجم تهیه نان کماج (کلوبیج):
سپس در ادامه در این مرحله ، وقتی نان کماج اماده شد و پخت ان را از تابه بیرون می اوریم و ان را در ظرف مناسب قرار می دهیم و برش می زنیم . این نان را بعد از سرد شدن در صورت تمایل با مواد دلخواه مانند پودر نارگیل و مغز گردو و….تزیین می کنیم و ان را برای عصرانه با چای و یا قهوه و یا برای صبحانه همراه با کره و عسل و پنیر میل می کنیم. نوش جان.

 

برگرفته از سایت بازکوکی

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *