آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

وجود دو مورد کرونا مثبت اتباع بیگانه در هرمزگان/ایمن‌سازی همگانی صحت ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: ۱۲۰ نفر از اتباع بیگانه در استان به دلیل شرایط شغلی نیز با مشکوک بودن ابتلا به ویروس کرونا مراجعه کرده، درمان و بهبود یافتند اما تنها دو مورد از اتباع بیگانه در موارد مثبت کرونا نیز قطعیت یافتند.

 بازخبر / دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۶ فروردین‌ماه) در نشستی خبری، افزود: اخبار نادرست و ناصحیح در فضای مجازی نیز همه را آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه کرونا ویروسی واگیردار است که نه‌تنها سلامت جسمی افراد بلکه وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سایر مسائل را درگیر کرده است، اضافه کرد: در تاریخ هرمزگان نیز بیماری‌هایی همچون مالاریا با سابقه فراگیری تعداد وسیعی وجود داشته است.

فرشیدی با اشاره به اینکه هم باید به دنبال عدم گسترش سایر بیماری‌ها باشیم و هم مانع شیوع ویروس کرونا شویم، خاطرنشان کرد: باید مواظب حضور بیماری‌زا پشه آئودس نیز باشیم و باید رصد مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه از فعالیت و کمک سمن‌ها حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: هرگونه وسیله‌ای که انتقال ویروس را کم کند، نقش مهمی دارد و استفاده از ماسک پارچه‌ای هم به‌طور حتم تأثیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: باید به هر شکلی ارتباط ویروس با صورت، دهان و چشم را قطع کنیم و حتی ماسک پارچه‌ای هم در این راه تأثیر دارد.

وی در خصوص مبتلا شدن اتباع بیگانه در استان هرمزگان به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: ۱۲۰ نفر از اتباع بیگانه در استان به دلیل شرایط شغلی نیز با مشکوک بودن ابتلا به ویروس کرونا مراجعه کرده، درمان و بهبود یافتند اما تنها دو مورد از اتباع بیگانه در موارد مثبت کرونا نیز قطعیت یافتند.

فرشیدی با اشاره به اینکه عمده اتباع بیگانه نیز بیمه نبوده که به دلایل مختلف نیز هزینه‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است، عنوان کرد: روزانه نیز با انجام ۳۰ تست در روز نیز فعالیت خود را آغاز کردیم که باید به تهران ارسال می‌شد اما با تلاش‌های شبانه‌روزی امروز ۳۰۰ تست در هرمزگان نیز انجام و مورد آزمایش در استان قرار می‌گیرد که تا پایان فروردین‌ماه با تأمین تجهیزات موردنیاز به ۴۰۰ تست در روز می‌رسد.

وی ادامه داد: انتظار داریم با پایان مهلت شدن ثبت‌نام سلامت کارمندان در سایت اعلام‌شده نیز تمامی ادارات مشارکت لازم را داشته باشند گرچه تاکنون تمامی انتظارات ما محقق نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه کرونا بیماری ویروسی است و انتقال آن سریع است، افزود: این بیماری در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، ریوی یا دیابت هستند و به شرایط حاد برسد به بخش‌های ویژه منتقل شوند و به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر افراد مبتلا را پیدا کنیم و این شایعه که به دنبال آزادسازی ویروس و همه‌گیری آن هستیم شایعه‌ای بی‌اساس است و اصلاً صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۴۰۰ تست صورت گرفته است، اضافه کرد: باید با افزایش امکانات به سمت افزایش موارد تست پیش برویم و ایمن‌سازی همگانی نیز به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

فرشیدی با بیان اینکه در بحث مقابله با کرونا دوره‌های مختلف داشتیم، اظهار کرد: دوره نخست اطلاع از وجود کرونا مثبت نداشتیم و در دوره بعد پس از تائید مبتلا نخست کرونا نیز تمامی اقدامات لازم درمانی صورت گرفته و در تلاش برای افزایش سرعت یافتن کرونا مثبت هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه کرونا نیز بیماری است که بسیاری افراد در جامعه ممکن است علائمی نداشته اما ناقل باشد و همین موضوع کار ما را سخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امکان انجام پلاسما درمانی در هرمزگان وجود دارد، بیان کرد: شرایط آزمایشگاهی مناسبی در این خصوص در هرمزگان وجود دارد و مجوزات لازم برای انجام آن هم به بخش عفونی داده‌شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بیماران بسیاری در بخش های مختلف داریم این امکان وجود ندارد از تمامی آن ها در ورود اولیه سی تی اسکن بگیریم، اظهار کرد: این امکان نیز که بخواهیم از تمامی افراد جامعه سی تی اسکن ریه بگیریم، وجود ندارد.

فرشیدی با اشاره به تشخیص هفت مورد خانم باردار کرونا مثبت در هرمزگان، اضافه کرد: هر فرد مراجعه‌کننده‌ای به بیمارستان‌های هرمزگان که علائم کرونا را داشته باشد ابتدا سی‌تی‌اسکن گرفته و سپس مورد تست قرار می‌گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا نیز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از بیمارستان شریعتی بندرعباس به تعویق افتاد، ادامه داد: امیدواریم تا اواخر خردادماه بیمارستان شریعتی بندرعباس به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: موارد مثبت کرونا در روستاهای هرمزگان نیز مربوط به افرادی بود که به شهرها تردد داشتند و باید دقت کنیم در حال حاضر نباید افراد به دنبال جابجایی جمعیت باشند و متأسفانه این موضوع به‌طور دقیق انجام نشد.

فرشیدی با اشاره به اینکه همچنان هرمزگان ازلحاظ مبتلا کرونا مثبت در روند صعودی قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه پیک صعودی کرونا در هرمزگان کند است و این کندی سبب کنترل مناسب‌تر آن می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان باید افراد نیز با دانشگاه علوم پزشکی تعامل داشته و در کنترل آن همکاری کنند، اظهار کرد: تاکنون در شهرستان بشاگرد بیمار مبتلا به کرونا پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تراکم بیمار به جمعیت در استان هرمزگان به جزیره کیش تعلق دارد، اضافه کرد: بیشترین آمار کرونا مثبت در استان هرمزگان به شهرستان بندرعباس تعلق دارد.

فرشیدی در پایان با اشاره به اینکه به آمار و ارقام وزارت بهداشت و درمان اعتماد کنید، خاطرنشان کرد: چارچوبی که آمار در ایران اعلام می شود همان ضوابطی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است و نباید به آمار ارائه شده شک کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *