ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

وزیر ارتباطات: زیست بوم مناسب برای آموزش کودکان در فضای مجازی نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شیوع کرونا در آشکارسازی خلأها و چالش های فضای مجازی کشور مؤثر بوده است گفت: با وجود دستورالعمل، قانون و سند بالا دستی ، برای آموزش کودکان در فضای مجازی ، یک زیست بوم مناسب وجود ندارد.

 بازخبر /     محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با رادیو به شبکه های اجتماعی و خطرات آن اشاره کرد و گفت: این فضا برخاسته از درون انسان هاست و به همین دلیل خطا و اشتباه نیز در آن ممکن است.

وی افزود: به نظر می رسد حضور کودکان باید در فضای مجازی، منحصر باشد و زیست بوم آنها با بزرگسالان متفاوت باشد؛ این در حالی که با وجود دستورالعمل، قانون و سند بالا دستی ، برای آموزش کودکان در فضای مجازی ، یک زیست بوم مناسب وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اهمیت تولید محتوا بر اساس سبک زندگی ایرانی – اسلامی ، عنوان کرد: متأسفانه بخش زیادی از محتوایی که در دسترس کودکان قرار دارد با سبک زندگی غربی ساخته شده و با دوبله در اختیار کودکان ما قرار می گیرد . از این رو ما باید متناسب با فرهنگ کشور محتوا تولید کنیم و برای رسیدن به این هدف باید از تولیدکنندگان این حوزه حمایت کنیم.

وی شیوع کرونا را در آشکارسازی خلأها و چالش های فضای مجازی کشور مؤثر دانست و گفت: یکی از این مسائل که همواره از سوی اندیشمندان مورد تأکید بود و حتی ما را به دادگاه کشاند، موضوع تولید محتوا برای کودکان بود.گرچه ما مورد بازخواست قرار گرفتیم و از سوی برخی سنگ اندازی شد اما مقاومت کردیم.

وی با ابراز تأسف از نگاه تهدید آمیز به توسعه ارتباطات رسانه ای در کشور ، عنوان کرد: یک زاویه دید در این حوزه، ناظر به تحول قدرت ژئوپولتیک سایبری غرب بوده البته به لحاظ منطقی درست است. نبرد توسط کشورهای چین ، آمریکا و روسیه در جهت از بین بردن قدرت حاکمیت ها و ایجاد قدرت متمرکز در دنیا برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده است.

آذری جهرمی راهکار حوزه ارتباطات در رسانه را تشریح کرد و گفت: ترسیم و ندوین نقشه راه بهترین راه حل است. در همین راستا مقام معظم رهبری در دی ماه ۹۸ بیانیه ای صادر کردند و از وزارت ارتباطات خواستند نقشه جامع توسعه فضای مجازی و رسانه ای را بر بستر شبکه ملی اطلاعات تدوین کند، برنامه و طرح معماری مربوط در شورای عالی فضای مجازی تدوین شود و در فروردین عرضه شود که به دلیل شیوع بیماری ممکن نشد.

وی یکی از چالش های حوزه رسانه ای در مجازی در کشور را مدیران سنتی آن دانست و گفت : نگاه ها به این فضا باید تغییر کند و شبکه ملی اطلاعات با ویژگی های خود تحولی ایجاد خواد کرد؛ چرا که شرط اولیه حضور افراد در این فضا این است که درک و برداشت کلی از آن داشته باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *