ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۱/۱۰

در حالی که گسترش سریع ویروس کرونا سبب سقوط بیشتر تقاضا برای نفت شده و اقدامات محرک اقتصادی کشورها نیز نتوانسته موجب افزایش تقاضا شود، قیمت نفت روز گذشته ۵ درصد سقوط کرد و شاهد ثبت پنجمین هفته کاهشی متوالی بود.

بازخبر قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته یک دلار و ۴۱ سنت یعنی ۵٫۳۵ درصد افت داشت و به ۲۴ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته مجموعا حدود ۸ درصد افت کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۹ سنت یعنی ۴٫۲۸ درصد افت به ۲۱ دلار و ۵۱ سنت رسید و افت هفتگی بیش از ۳ درصدی را به ثبت رساند.

قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای امسال تاکنون حدود دو سوم کاهش داشته است. افت تقاضای ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش عرضه ناشی از بر هم خوردن توافق کاهش تولید میان اوپک و روسیه از عوامل اصلی افت قیمت نفت بوده است.

فیث بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی با درخواست از تولیدکنندگان بزرگ نفت برای کمک به برقراری ثبات در بازار گفت، با توجه به اینکه ۳ میلیارد نفر از مردم جهان در وضعیت قرنطینه قرار دارند، تقاضای جهانی برای نفت ممکن است ۲۰ درصد کاهش یابد.اوگن وینبرگ، تحلیلگر کومرزبانک هم با اشاره به جنگ قیمت موجود بین عربستان و روسیه گفت: «ما در مورد اینکه عربستان متقاعد شود که از مسیر انتقامی ای که اخیرا انتخاب کرده برگردد تردید داریم.»

در حالی که تقاضای جهانی نفت به شدت رو به کاهش است عربستان برای یافتن مشتری برای محموله های نفتی بیشتری که به بازار عرضه می کند با مشکل مواجه شده و این مسئله تلاش های ریاض برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار را تحت شعاع قرار داده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *