ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
با حضور معاون اول رئیس جمهور ؛

فاز نخست شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد

فاز نخست شبکه ملی اطلاعات پس از گذشت ۱۱ سال از طرح اولیه آن صبح امروز یکشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

بازخبر،شبکه ملی اطلاعات یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه و نیز مصوبه سال ۹۲ شورای عالی فضای مجازی است تا شبکه ای مبتنی بر اینترنت اما به صورت مستقل به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور ایجاد شود.

بر این اساس امروز وزارت ارتباطات در فاز نخست، این شبکه را با قابلیت هایی چون دسترسی به خدمات دولت الکترونیک، خدمات دیجیتال در داخل کشور، دسترسی مقرون به صرفه پرسرعت ارتباطات و دسترسی به محتوا و خدمات داخلی در سراسر کشور برای کاربران نهایی فراهم کرد.

همچنین این شبکه با تاکید بر امنیت زیرساخت ها، استقلال شبکه، افزایش سهم ترافیک داخلی در سبد مصرفی کاربران و شکل گیری اقتصاد محتوای بومی برای حاکمیت تعریف شده است. همچنین از ویژگی های شبکه ملی ارتباطات برای بنگاه های اقتصادی ایجاد ظرفیت زیرساختی برای ارائه خدمات در بستر باند پهند داخلی و مراکز داده و تبادل ترافیک داخلی است که کاهش هزینه ارتباطات داخلی را نیز به همراه دارد.

این شبکه در سه فاز تعریف شده است به نحوی که قرار است فاز دوم آن با هدف رشد و ارتقا شبکه در دهه فجر ۹۵ با هدف دسترسی به خدمات ویدیویی داخلی با هزینه مقرون به صرفه برای کاربران نهایی، توسعه کسب و کارهای مبتنی بر IT و شکل گیری اقتصاد دیتاسنترها برای حاکمیت و نیز افزایش کیفیت خدمات زیرساختی برای بنگاه های اقتصادی فراهم شود.

در همین حال در فاز سوم که فاز بلوغ این پروژه ملی خواهد بود دسترسی به محتوا و خدمات باند پهن داخلی در سراسر کشور به صورت مقرون به صرفه و باکیفیت و نیز گسترش ظرفیت های زیرساختی و امکانات لازم برای شرکت های داخلی در بازار منطقه و بین الملل و در نهایت تحقق کامل استقلال زیرساخت ارتباطی کشور، حفظ حریم خصوصی و رشد کسب و کارهای فناوری اطلاعات و خدمات دولت الکترونیک بر روی این شبکه ملی فراهم می شود.

این شبکه امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر مسئولان ارشد مرتبط با این پروژه رسما به بهره برداری رسید.

آنچه که در افتتاح این شبکه ملی بر آن تاکید شده است دسترسی مردم به اطلاعات در فضای مجازی با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر خواهد بود و هیچ گونه محدودیتی در سرعت دریافت این اطلاعات بر روی این شبکه وجود ندارد. به نحوی که کاربران در استفاده از ترافیک داخلی ارتباطات هزینه بسیار کمتر را نسبت به استفاده از شبکه ها و سایت های خارجی شاهد خواهند بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *