اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

واکنش رسمی و قاطع وزارت ورزش به اتهام جنجالی استقلالی ها

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش : در استعفای علی فتح الله زاده وزارت ورزش مقصر نیست

بازخبر /مهدی علی‌نژاد معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره استعفای فتح الله زاده گفت : درباره استقلال ما باید این شفاف سازی را انجام بدهیم ما فتح‌الله‌زاده را به عنوان سرپرست باشگاه استقلال منصوب می‌کنیم، اما پس از ۱۷ یا ۱۸ روز از سمت خود استعفا می‌دهد!  در این اتفاق وزارت ورزش مقصر نیست، اما با این وجود ما را مقصر این موضوع به وجود آمده قلمداد می‌کنند.

 

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش در خصوص شرایط مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت:

تیم پرسپولیس توسط هیئت مدیره اداره می‌شود و مدیرعامل هم پس از تعطیلات انتخاب خواهد شد. همچنین هیئت مدیره باشگاه استقلال هم ترمیم و قرار شده یک یا دو نفر دیگر به این مجموعه اضافه شوند تا پس از آن مدیرعامل را مشخص کنیم. شرایط به خاطر بدهی‌های انباشته شده در این دو باشگاه سخت است، هر چند که توقع بالایی از این تیم‌ها می‌رود. البته وزارت ورزش هم در این بین تلاش می‌کند تا ثبات را برقرار کند.  درباره استقلال ما باید این شفاف سازی را انجام بدهیم ما فتح‌الله‌زاده را به عنوان سرپرست باشگاه استقلال منصوب می‌کنیم، اما پس از ۱۷ یا ۱۸ روز از سمت خود استعفا می‌دهد!  در این اتفاق وزارت ورزش مقصر نیست، اما با این وجود ما را مقصر این موضوع به وجود آمده قلمداد می‌کنند. ما خصوصی‌سازی را دنبال و کمک می‌کنیم تا فرآیند تسریع واگذاری این دو باشگاه هر چه سریعتر صورت پذیرد.

 

وی پیرامون شرایط تیم ملی فوتبال گفت:

تیم ملی فوتبال مسابقاتش به دلیل کرونا به عقب افتاده است، ابتدا قرار بود در ایران و سپس در کامبوج به میدان برویم ولی بحث کرونا پیش آمد. اکنون با این شرایط اسکوچیچ فرصت دارد تا با دقت بیشتری تیم را مهیا کند. امیدواریم تیم ملی از این مرحله صعود کند.

 

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه آیا لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود یا خیر، اظهار داشت:

پیش‌بینی این اتفاق سخت است و به ویروس کرونا بستگی دارد تا چه زمانی در کشور باشد. فعلأ که تا پایان فروردین مسابقات کنسل شده البته اگر ادامه مسابقات لیگ برتر از اردیبهشت شروع شود، مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم مسابقات را به اتمام برسانیم.

 

مهدی علی‌نژاد در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد ورزش ایران در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت:

پیروزی‌های خوبی داشتیم به طوری که توانستیم ۵۲ سهمیه المپیک بگیریم و در رشته‌هایی مانند کشتی، ووشو، کاراته به عناوین قهرمانی آسیا و جهانی دست پیدا کنیم. همچنین در رشته شمشیربازی هم صاحب مدال نقره جهان شدیم، هر چند که ناکامی‌هایی هم وجود داشت مثل عدم صعود تیم فوتبال امید به المپیک که اتفاق چندان خوبی برای ما نبود.

 

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش در خصوص برنامه‌ریزی این وزارت خانه برای سال ۱۳۹۹ تصریح کرد:

امسال سالی است که تمام ورزش کشور معطوف به المپیک است. هم بازی‌های ساحلی آسیا را در پیش داریم و هم ورزشکاران‌مان باید در مسابقات گزینشی شرکت و برای به دست آوردن سهمیه‌ المپیک تلاش کنند. فعلأ به دلیل کرونا تمامی مسابقات کسب سهمیه تعطیل شده و از اوسط خرداد دوباره شروع خواهد شد. با توجه به کرونا که تمرینات را تحت الشعاع قرار داده، شرایط برای تمرین کردن و بلافاصله سهمیه گرفتن خیلی دشوار است.

 

مهدی علی‌نژاد در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال که به تعویق افتاد، گفت:

انتخابات فدراسیون فوتبال قرار بود ۲۵ اسفند برگزار شود، اما به دلیل درخواست فیفا برای اصلاح اساسنامه به تعویق افتاد. مسئولان فدراسیون فوتبال باید سریع اساسنامه را اصطلاح کنند تا هم مراحل قانونی طی شود و هم این موضوع به تائید اعضای مجمع و فیفا برسد. تلاش می‌کنیم یک کار خوب و موثر صورت پذیرد تا انتخابات در سلامت کامل انجام شود.

 

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که در هنگام لحظه سال تحویل چه دعایی کرده، گفت:

در لحظه سال تحویل برای موفقیت کاروان کشورمان در بازی‌های المپیک دعا کردم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم، چون رقابت با ورزشکاران سایر کشور‌ها سخت و دشوار است. از سوی دیگر مسئولیت دو باشگاه سرخابی دست خودمان است و مدیران عامل این دو باشگاه با دقت بیشتری پیگیر کار‌های این دو باشگاه هستند تا در خصوص مسائل به وجود آمده تصمیم‌گیری کنند.

 

مهدی علی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد:

از تمامی روسای فدراسیون‌ها که همکار من بودند تشکر می‌کنم. سال جدید باید اوضاع ورزش را در کنار سایر مدیران بهتر کنیم. ورزش جلو چشم است، اما به دلیل توجه زیاد کم و کاستی‌ها بیشتر دیده می‌شود. به دلیل تحریم‌ها مشکلات خاصی داریم، اما قطعا با هم می‌توانیم مسائل را مدیریت کنیم. کار دشوار است و خدا کمک کند تا بلایای طبیعی کمتر شود. امیدوارم مردم همیشه شاد و سلامت باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *