ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

پیشکسوت معروف پرسپولیس علیه هواداران/ راهکار ضد پرسپولیسی برای تعیین تکلیف لیگ برتر

بیژن ذوالفقارنسب : چه اشکالی دارد لیگ امسال نیمه تمام باقی بماند؟ هر تصمیمی گرفته شود به اعتراض ختم خواهد شد

بازخبر /بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت پرسپولیس راجع به اینکه اگر لیگ نیمه تمام بماند تکلیف معرفی قهرمان چه خواهد بود گفت : واقعا چه اشکالی دارد لیگ امسال نیمه تمام باقی بماند؟! چون هر تصمیمی گرفته شود باعث اعتراض گروهی خواهد شد.

اظهار نظر بیژن ذوالفقارنسب در شرایطی مطرح شده است که هواداران پرسپولیس معتقدند با توجه به اختلاف ده امتیازی این تیم با تیم دوم در رده بندی لیگ نوزدهم تا به اینجای کار و البته برگزاری دیدار های سخت پرسپولیس با رقیبان مستقیم ، در صورت تعطیلی لیگ برتر باید جام به پرسپولیس برسد.

حالا باید منتظر ماند و دید واکنش هواداران پرسپولییس به این اظهارنظر بیژن ذوالفقارنسب چه خواهد بود.

بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت پرسپولیس درباره عدم برگزاری مسابقات فوتبال به دلیل مبارزه با شیوع ویروس کرونا و احتمال نیمه تمام ماندن لیگ‌ برتر، اظهار داشت:

این اتفاق هیچ پیشینه و سابقه‌ای نداشته و نمی‌توانیم به راحتی درباره آن قضاوت و پیش‌بینی کنیم اما چیزی که می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم این است که باید به طور جد به دنبال حفظ سلامتی جوانان و مردم باشیم. همه می‌دانیم که این ویروس بسیار مخرب و بی‌رحم است و اگر اقدامات اساسی صورت نگیرد، نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم و آیندگان هم درباره ما درست فکر نمی‌کنند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به تعطیلی مسابقات در اروپا عنوان کرد:

در برخی کشورها حتی اعلام شده، ممکن است لیگ امسال‌شان را کنسل کنند و فقط به دنبال سلامتی جامعه باشند. امیدوارم این بیماری کنترل شود و مسابقات در فضای سالم برگزار شود ولی اگر این منوال ادامه داشته باشد عاقلانه نیست که بخواهیم لیگ را ادامه بدهیم.

وی راجع به اینکه اگر لیگ نیمه تمام بماند تکلیف معرفی قهرمان چه خواهد بود یادآور شد:

چون تاکنون چنین اتفاقی در کشور و حتی دنیا نبوده، من فکر می‌کنم باید یک کارگروه متشکل از کارشناسان خبره در زمینه‌های ورزشی، اجتماعی و پزشکی تشکیل شود و یک تصمیم درست گرفته شود. واقعا چه اشکالی دارد لیگ امسال نیمه تمام باقی بماند؟! چون هر تصمیمی گرفته شود باعث اعتراض گروهی خواهد شد. درباره دیگر مسائل هم باید منتظر بمانیم تا کشورهای اروپایی که با این مسئله رو‌به‌روی هستند چه تصمیمی می‌گیرند.

ذوالفقارنسب پیشکسوت سرخپوشان تاکید کرد:

سرمایه‌گذاری و هزینه‌های کشورهای اروپایی برای مسابقات لیگ به نسبت ما خیلی بیشتر است و در حوزه فوتبال سازمان‌یافته‌تر و با امکانات ‌تر از ما هستند ولی صحبت از نیمه تمام ماندن مسابقات‌شان می‌کنند. ماهم باید در این رابطه باهوش باشیم، فوتبال ما برگرفته از فوتبال اروپا است و برای همین باید ببینیم آنها چه تصمیمی می‌گیرند؛ اگر تصمیم‌شان منطقی بود، ماهم باید عاقلانه همان تصمیم را اتخاذ کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه «حفظ سلامتی مردم مهمتر از هر قهرمانی است» اشاره کرد:

این موضوع حتی برگزاری المپیک راهم تحت‌الشعاع قرار داده است و ممکن است این بازی‌ها هم به تعویق بیفتد، دیگر مسابقات داخلی ما که از المپیک ژاپن مهمتر نیست!

ذوالفقارنسب درباره موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت:

اساسنامه فدراسیون باید کاملاً منطبق با اساسنامه فیفا باشد. چند سال پیش یکسری افراد در فدراسیون آگاهانه ترجمه اساسنامه فیفا به فارسی را بر اساس منافع فردی عده‌ای تنظیم کردند که این منطبق با روح فوتبال نیست. فیفا بارها این موضوع را اعلام کرده اما فدراسیون با کلمات بازی می‌کند، چون می‌خواهد افرادی خاص بر مسند کمیته‌ها و پست‌ها قرار بگیرند اما الان فیفا کاملا آگاه شده و تاکید کرده اساسنامه باید تغییر کند و کاملا منطبق بر فیفا باشد. امیدوارم اساسنامه جدید به خوبی اصلاح شود تا مایه تمسخر در فیفا نشویم.

ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان فوتبال ایران درباره اصلاحات این اساسنامه عنوان کرد:

برای نگارش این اساسنامه باید یک گروه توانمند که اطلاعات کافی درباره حقوق ورزشی دارند، تشکیل شود. حتی اگر این افراد را در داخل کشور نداریم باید از متخصصان خارجی کمک بگیریم. چون در ایران آگاهانه مفاد فیفا عوض می‌شود و بعد از اصلاح اساسنامه یکی دو نفر را همراه با اساسنامه به فیفا می‌فرستند تا آنها را توجیه کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در خاتمه گفت:

به طور مثال در اساسنامه فدراسیون، وزیر می‌تواند رای بدهد اما این موضوع را فیفا اصلا نمی‌پذیرد. هیچ فردی که وابستگی به حکومت دارد نمی‌تواند در مجمع صاحب رای باشد ولی ما تنها کشوری هستیم که وزیر‌مان صاحب رای بوده و این غیر قانونی است فیفا می‌گوید فقط خانواده فوتبال باید رای بدهند و در تصمیمی‌گیری ها دخالت داشته باشند.

پی نوشت : اظهار نظر بیژن ذوالفقارنسب در شرایطی مطرح شده است که هواداران پرسپولیس معتقدند با توجه به اختلاف ده امتیازی این تیم با تیم دوم در رده بندی لیگ نوزدهم تا به اینجای کار و البته برگزاری دیدار های سخت پرسپولیس با رقیبان مستقیم ، در صورت تعطیلی لیگ برتر باید جام به پرسپولیس برسد.
حالا باید منتظر ماند و دید واکنش هواداران پرسپولییس به این اظهارنظر بیژن ذوالفقارنسب چه خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *