ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

حیدری پوری : گوجه فرنگی و خرما بیشترین محصول تولید شده در هرمزگان

رییس جهاد کشاورزی هرمزگان کل محصولات زراعی و باغی تولید شده در استان را بالغ بر دو میلیون و ۸۰ تن دانست و گفت: در بین محصولات زراعی هرمزگان ، گوجه فرنگی با ۳۵۰ هزار تن تولید در بین محصولات باغی استان، خرما با ۱۴۸ هزار تن تولید در جایگاه اول قرار دارند .

 باز خبر,رییس جهاد کشاورزی هرمزگان کل محصولات زراعی و باغی تولید شده در استان را بالغ بر دو میلیون و ۸۰ تن دانست و گفت: در بین محصولات زراعی هرمزگان ، گوجه فرنگی با ۳۵۰ هزار تن تولید در بین محصولات باغی استان، خرما با ۱۴۸ هزار تن تولید  در جایگاه اول قرار دارند .

ناصر حیدری پوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس، با اشاره وضعیت بخش کشاورزی استان هرمزگان، افزود: شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاص استان بستر مناسبی را برای پرورش گیاهان زراعی ، باغی و آبزیان ایجاد کرده است. تفاوت زمانی تولید محصولات نسبت به سایر استانها به تولیدات گیاهی استان اهمیت خاص بخشیده و همین امر سبب گردیده است که هم اکنون بخش کشاورزی استان با زیر کشت بردن بیش از ۱۶۰ هزار هکتار محصولات کشاورزی و تولید سالیانه بیش از دو میلیون و ۳۰۰ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در اقتصاد منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است .

حیدری پوری خاطر نشان کرد: این استان در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی از جمله انبه و پیاز مقام اول، لیمو ترش و موز مقام دوم، نارنگی رتبه سوم ، گوجه فرنگی و مرکبات مقام چهارم، پرتقال و سبزیجات مقام پنجم ، خرما و خیارمقام هفتم را در کشور دارد. دارا بودن بهترین رقم نارنگی از لحاظ کیفیت و تولید خارج از فصل سبزیجات و صیفی جات استان نیز از دیگر مزیت‌های کشاورزی استان نسبت به سایر نقاط کشور است .

وی با اشاره به سطح زیر کشت استان گفت: سطح زیرکشت محصولات باغی کشور ۲۷۱۸ هزار هکتار و سهم استان از سطح زیر کشت کشور معادل ۹ درصد یعنی ۷۸ هزار و ۶۰۰ هکتار  و میزان تولیدات باغی کشور ۱۸ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۸۰۰ تن بوده و سهم استان از تولیدات باغی کشور معادل سه درصد یعنی ۵۷۲ هزارتن است.

رییس جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: سطح زیرکشت محصولات زراعی کشور ۱۲ میلیون و ۳۴ هزار هکتار و سهم استان از سطح زیر کشت کشور معادل ۸۱ هزار و ۷۰۰ هکتار  و میزان تولیدات زراعی کشور ۸۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۶۰۰ تن که سهم استان معادل ۳ درصد از تولیدات زراعی کشوری یعنی یک میلیون و ۵۱۰ هزارتن است .

وی با اشاره به وضعیت کشت و تولید محصولات زراعی و باغی استان گفت: از کل ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی استان ، سهم سطح زیر کشت محصولات زراعی ۵۱ درصد و محصولات باغی ۴۹ درصد است.

حیدری پوری خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی استان در این سال بیش از۸۱ هزار و ۷۰۰ هکتار بوده است که گوجه فرنگی با ۱۴ هزار هکتار، ۱۷ درصد در جایگاه اول، گندم آبی با ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۱۶ درصد در رتبه دوم و بادمجان با سطح زیر کشت ۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار۱۳ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین سطح زیر کشت محصولات باغی نیز ۷۸ هزار و ۶۰۰ هکتار است که نخیلات آبی با ۳۴ هزار و ۲۰۰ هکتار با ۴۳ درصد در موقعیت نخست قرار گرفته است.

وی کل محصولات زراعی و باغی تولید شده در استان را بالغ بر دو میلیون و ۸۰ تن دانست و عنوان کرد: محصولات زراعی یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن، ۷۲  و نیم درصد و محصولات باغی ۵۷۲ هزار تن با ۲۷ و نیم درصد از آن را به خود اختصاص داده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *