ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
هشدار یک پزشک فوق تخصص ریه؛

طی دو هفته آینده از خانه خارج نشوید

پزشک فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به بیرون رفتن غیر ضروری و حضور در مکان های پر ازدحام به دلیل شیوع کرونا ویروس طی دو هفته جاری هشدار داد.

بازخبر / دکتر بیوک مرادخانی گفت: شایع ترین روش انتقال کرونا ویروس از طریق دست دادن و لمس سطوح و بهترین روش مقابله با این ویروس شستن صحیح دست ها است.

وی افزود: از بیرون رفتن از منزل به منظور کارهای غیر ضروری به طور جدی خودداری کنیم و اگر مجبور به خارج شدن از منزل برای کارهای ضروری هستیم، از دست زدن به سطوح پیشخوان مغازه ها و بانک ها جلوگیری و فاصله یک و نیم تا دو متری از افراد را رعایت کنیم.

مرادخانی با بیان اینکه فقط هفت درصد افراد به شکل صحیح دست های خود را می شویند، اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد افراد بعد از دستشویی رفتن دست های خود را می شویند و با توجه به شبیه سازی های کامپیوتری مشخص شده فقط هفت درصد آن ها با توجه به تکنیک های صحیح شستشو، دست های خود را می شویند.

وی توضیح داد: اگر ۶۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا نسبت به شستشوی صحیح دست های خود اقدام می‌کردند، با کاهش ۶۹ درصدی شیوع این بیماری مواجه بودیم.

مرادخانی خاطرنشان کرد: افرادی که از بیماری ها و مشکلات ریوی رنج می برند، بیش از افراد سالم در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند، اما با مصرف به موقع داروها، کنترل بیماری، خودمراقبتی، شستن مکرر دست‌ها و ماندن در منزل می توانند در پیشگیری از این بیماری ها تا حد زیادی موثر باشند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *