ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

افشاگری شهردار بندرعباس درباره تحریک کارگران به اعتصاب در آستانه انتخابات/دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی این تحریکات هستند

عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس روزهای گذشته خبر از این تجمع اعتراض‌آمیز را داده بود و به رسانه‌ها گفته بود که این تجمع کاملأ برنامه‌ریزی شده و سیاسی است و دقیقأ قرار است در روزهای پایانی تبلیغات صورت بگیرد.

بازخبر / جمعی از کارگران واحد تنظیف شهرداری منطقه سه بندرعباس صبح امروز به‌منظور اعتراض به حق و حقوق عقب‌افتاده خود مقابل استانداری هرمزگان دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند.

این تجمع در حالی صورت گرفت که کارگران از سه ماه حقوق عقب‌افتاده‌شان، دو ماه آن را دریافت کرده‌اند و تنها یک ماه باقی مانده که به گفته مرادی‌زاده شهردار منطقه سه، قرار است طی روزهای آینده پرداخت شود.

عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس روزهای گذشته خبر از این تجمع اعتراض‌آمیز را داده بود و به رسانه‌ها گفته بود که این تجمع کاملأ برنامه‌ریزی شده و سیاسی است و دقیقأ قرار است در روزهای پایانی تبلیغات صورت بگیرد.

کاملأ مشخص بود که اگر حتی کارگران تمامی معوقات خود را دریافت می‌کردند باز هم این تجمع صورت می‌گرفت چراکه طبق اهداف سیاسی، از پیش تعین شده بود و حذف این تجمع، به‌عنوان حذف یکی برنامه‌های تبلیغاتی به سود یکی از نامزدها تلقی می‌شود.

جالب است بدانید لیدر این تجمع اصلأ از کارگران شهرداری نبوده است چراکه این شخص با چهره کاملأ پوشانده و با لباس ارزشمند پاکبانی در میان کارگران مشغول به هماهنگ‌سازی این تجمع است.

افشاگری شهردار بندرعباس درباره تحریک کارگران به اعتصاب در آستانه انتخابات

عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: نامه‌ای که از جانب اعضای شورا در قالب سؤوال به اینجانب ارسال شده بود، بنا بر وظیفه پاسخ‌های لازم آن جمع‌آوری و ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ به سوال اعضای شورا به عنوان ناظران اولیه و درجه یک شهرداری و نمایندگان شهروندان ضروری بوده و انجام وظیفه می‌دانیم، افزود: نامه‌ای که بازرس کل استان نیز ارسال کرده، نگاه تیزبینانه‌ای به انتخابات دارد و این نامه به همه دستگا‌ه‌های اجرایی به صورت محرمانه ارسال می‌شود و فقط شهرداری مورد خطاب نیست.

شهردار بندرعباس ادامه داد: در این خصوص که کارکنان یک دستگاه در فعالیت‌های انتخاباتی شرکت داشته یا نداشته باشند، قانون مشخص کرده که هیچ کس نباید در ساعات اداری و از امکانات اداره مربوطه استفاده کند.

امینی‌زاده گفت: در خصوص شهرداری، وقتی ناظرین درجه یک شهرداری (اعضای شورا) وابسته به فعالیت‌های سیاسی هستند، قطعا یک کارمند شهرداری نیز این حق را برای خود متصور بوده و این یک امر طبیعی است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: به عنوان شهردار، در همین چارچوب با افراد متخلف برخورد خواهم کرد، هرچند که تذکرات لازم در این زمینه نیز داده شده است.

وی با اشاره به عنوان شدن مسائلی مانند حقوق و مزایای کارگران در این جلسه، خاطرنشان کرد: این مسئله تنها مربوط به امسال نیست و با توجه به وضعیت اقتصادی، هر سال ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد که سعی در رفع آن داشته و داریم.

امینی‌زاده در ادامه نیز به برخی دیگر از انتقادها پاسخ داد و اضافه کرد: در حوزه سیاسی می‌توان از ابزار دیگر هم استفاده کرد و اخلاقی نیست که از حقوق کارگران به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرد.

شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه همواره تاکید داشته‌ایم که کارگران اولویت بوده و سابقه دستورات کتبی و شفاهی لازم در این زمینه، موجود است، گفت: کار سیاسی راه‌های دیگری هم دارد و از انتقاد و تخریب نباید برای منافع عده‌ای استفاده کرد.

این مقام مسؤول با اظهار اینکه هر کس در جایگاه خودش می‌توانواند کار سیاسی کند و اگر کار سیاسی نکند برای کشور کم کاری کرده است، افزود: باید در کار سیاسی و هر کار دیگری، شیوه درست را در پیش گرفت.

وی ادامه داد: کسانی که مدعی هستند از حق و حقوق کارگران دفاع می‌کنند، ببینند چه اندازه مطالبات شهرداری را پیگیری کرده و از این طریق حمایت‌گر کارگران بوده‌اند.

امینی‌زاده با اعلام اینکه کسی منکر نبود مشکل نیست و به طور کلی در همه دستگاه‌ها مشکل وجود دارد، گفت: اگر کسی قصد انجام کار سیاسی دارد، نباید صرفا شیوه انتقاد از یک مجموعه را در پیش گرفته و از آن سوءاستفاده کند.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه همه کسانی که ادعاهای انتقادی دارند، وابسته سیاسی بوده و وجود حامیان افراد سیاسی در هر دستگاه اجرایی، امری اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: امروزه از هر ابزاری برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند، ولی نگاه منطقی به مسائل پاسخ این انتقادها را می‌دهد.

این مقام مسؤول در ادامه نیز عنوان کرد: وقتی ناظرین شهرداری (شورای شهر) خودشان کار سیاسی می‌کنند، چگونه می‌توان از کارکنان توقع داشت هیچ فعالیت‌ سیاسی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی مبنی بر تحریک کارگران برای تجمع و اعتراض وجود دارد که نشان می‌دهد افراد درجه یک، بر آن دامن می‌زنند، در حالی که دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی این تحریکات هستند.

پرداخت دو ماه از حقوق کارگران تنظیف شهرداری بندرعباس

روح‌الله مرادی‌زاده شهردار منطقه سه بندرعباس در ارتباط با تجمع اعتراضی تعدادی از کارگران بخش تنظیف این منطقه اظهار کرد: در چند ماه اخیر، به دلایل مشخص مانند وضعیت بد اقتصادی و رکود نسبی در جامعه، بخشی از حقوق کارگران تنظیف این منطقه معوق شده بود.

وی با بیان اینکه این کارگران سه ماه حقوق طلبکار بوده‌اند، افزود: حقوق یک ماه این کارگران، ۲۰ روز قبل و صبح امروز(چهارشنبه)، حقوق یک ماه دیگر پرداخت شده است.

طبق پیش‌بینی شهردار بندرعباس در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر، مبنی بر سوءاستفاده از حقوق و مشکلات کارگران در جهت پیشبرد اهداف سیاسی، با وجود پرداخت حقوق کارگران، این تجمع به دور از اخلاق و به تحریک همین سوءاستفاده‌گران صورت گرفته است.

اضافه می‌شود، شهرداری بندرعباس برخورد قانونی با افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی شده و سعی در تخریب چهره شهرداری دارند، حق خود دانسته و نسبت به آن اقدام می‌کند./فارس

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *