اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

ایجاد دفتر تجاری مختص محصولات هرمزگان در قزاقستان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از اعزام هیات تجاری هرمزگان به کشور قزاقستان پس از بررسی های لازم طی سال آینده خبر داد و گفت: با رایزنی هایی که در آینده نزدیک با دفتر کنسولگری قزاقستان در بندرعباس خواهیم داشت ایجاد دفتر تجاری مختص هرمزگان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازخبر /  محمدرضا صفا صبح امروز(۲۹ بهمن ماه) در دیدار با  دولتعلی نیسان رییس کنسولگری  کشور قزاقستان در بندرعباس اظهار کرد: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار بالایی در بعد تجاری دارد و پارلمان بخش خصوصی استان هرمزگان می کوشد تا علاوه بر جذب سرمایه گذاران خارجی زمینه را برای حضور تجار در کشورهای هدف فراهم سازد.

وی افزود: در بعد فرهنگی کشور ما با قزاقستان مشترکات فراوانی دارد و بدون شک برقرار و گسترش روابط تجاری با این کشور برای ما تجار ما سودآور است.

صفا بیان کرد: ما برای ایجاد ارتباط مناسب با کشور قزاقستان به اطلاعات ریز تجاری در باب معرفی ظرفیت ها نیاز داریم و با توجه به اینکه استان هرمزگان در باب محصولات خارج از فصل حرف اول را در کشور می زند از این رو قزاقستان می تواند از ظرفیت های استان ما در بعد واردات استفاده نماید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ادامه داد: روابط بانکی در بحث مراودات تجاری حرف اول را می زند و کشور قزاقستان باید این اطمینان را به ما بدهد که در بعد مسائل بانکی تجار ما با مشکلی مواجه نخواهند شد.

در ادامه رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: توسعه ارتباط‌های تجاری بین استان‌های جنوبی ایران به ویژه هرمزگان و قزاقستان از اولویت هایی است که در کنسولگری قزاقستان در بندرعباس به طور جدی دنبال می‌شود.

دولتعلی نیسان در این دیدار اظهار کرد: با راه اندازی این کنسولگری برای ۶ استان جنوبی ایران این فرصت فراهم شده تا استان‌های واقع در این محدوده مراوده‌های تجاری خود را با قزاقستان گسترش دهند.

وی افزود: هدف از راه اندازی کنسولگری قزاقستان در بندرعباس علاوه بر ارتقا تجارت این کشور با ایران، تسهیل سازی در روند ترانزیت بین قزاقستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

این مقام مسئول افزود: با قرارگیری کشور قزاقستان در بین کشورهای پرجمعیت چین و روسیه این مزیت رویکرد جذابی برای توسعه مراوده‌های سایر کشورها با قزاقستان است چراکه امکان صادرات قزاقستان به کشورهای چین و روسیه بخوبی فراهم است.

رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: قزاقستان با کشورهایی همچون قرقیزستان، تاجیکستان و شوری سابق همسایه بوده و همچنین اتحادیه اوراسیا نیز وجود دارد که بین کشورهای عضو امتیازات و کمک‌های بسیار خوبی برای کشور عضو این اتحادیه تعریف شده است.

نیسان تصریح کرد: استان هرمزگان با ظرفیت های بالقوه ای که در بخش های دریایی، معدن، کشاورزی و … دارد برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است و بدون شک دولت ما در آینده خواهرخواندگی هرمزگان با یکی از شهرهای مهم قزاقستان را در دستور کار قرار می دهد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای هیات رییسه و دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس به بیان ظرفیت های استان هرمزگان در ابعاد مختلف به ویژه حوزه های تخصصی پرداختند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *