ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

پروژه‌های پرورش میگو در در محدوده ژئوپارک قشم مورد بررسی قرار گرفت

پروژه‌های پرورش میگو در در محدوده ژئوپارک قشم مورد بررسی قرار گرفت

بازخبر /روز گذشته(۲۸ بهمن ماه) در این جلسه موضوع تأسیسات پرورش میگو در عرصه میراث طبیعی – ملی ژئوپارک قشم که چهارم شهریور سال ۹۱ با شماره ۱۷۱ در فهرست میراث طبیعی قرار گرفت و ۱۵ اردیبهشت سال ۹۶ هم در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد، مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم در این نشست پیرامون عرصه‌ها و حریم‌های ژئوسایت ها و محدوده‌های میراث طبیعی که هرگونه واگذاری در آنها دارای ممنوعیت است، نکاتی را مطرح کرد.
علیرضا امری کاطمی اعلام کرد: براساس دستورالعمل یونسکو، سه حریم برای ژئوسایت ها  شامل حریم اصلی، حریم حفاظتی و حریم توسعه شناخته شده است و قرارگیری زمین‌های واگذار شده در حریم حفاظتی، با دستورالعمل‌های یونسکو در تناقض بوده و تمام تلاش‌های ما را برای تمدید کارت سبز این پارک، از بین خواهد برد.
دادستان شهرستان قشم نیز در این جلسه اعلام کرد: در راستای احقاق حقوق عامه و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، در صورت محرز شدن تخلفات احتمالی در صدور مجوزها و یا هرگونه تجاوز به حریم آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و جهانی، ضمن رسیدگی قضایی به موضوع و مجازات مرتکبین، با مدیران مربوطه به لحاظ عدم دقت و نظارت، برخورد قانونی خواهد شد.
تمامی اعضای حاضر در نشست تصمیم گیری درباره پروژه‌های پرورش میگو در محدوده میراث طبیعی – ملی ژئوپارک جهانی قشم بر توقف کامل عملیات اجرایی تاسیسات مزبور در قشم تا بررسی کامل کارشناسی، هماهنگی و اقدامات حقوقی تاکید کردند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *