آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
نخستین یخ‌نورد هرمزگانی:

امیدوارم در رشته یخ‌نوردی موفق شوم/شرایط تمرینی‌ محدود است

مسابقات یخ‌نوردی کاپ آسیا با حضور یخ‌نوردانی از کشورهای قزاقستان، ارمنستان، گرجستان و افغانستان و نیز زنان و مردان یخ‌نورد ایران در میگون واقع در استان تهران در حالی با معرفی نفرات برتر پایان یافت که حضور یک بانوی هرمزگانی در این مسابقات نیز جالب‌توجه بود.

  بازخبر /کبری لکزایی فر بانوی سنگنورد هرمزگانی و ملی‌پوش کشورمان با سابقه حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز این بار در رشته یخ نوردی حضور یافت و توانست به مرحله نهایی صعود کند.

این ورزشکار هرمزگان افزود: این مسابقات در دو بخش لید و سرعت برگزار شد و بنده در بخش سرعت رقابت کردم که توانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم.

لکزایی فر با اشاره به قرارگیری در رتبه هفتم مسابقات یخ‌نوردی کاپ آسیا، خاطرنشان کرد: قهرمان رشته سرعت در این دوره از مسابقات به ورزشکار قزاقستانی رسید و مقام‌های دوم و سوم هم ورزشکاران ایرانی کسب کردند.

وی اضافه کرد: باوجوداینکه اولین تجربه شرکت در مسابقات یخ‌نوردی را سپری کردم و تعداد جلسات بسیار کمی در این رشته تمرین کردم اما فاصله زمانی‌ام با سایر ورزشکاران بسیار کم بود.

لکزایی فر با اشاره به اینکه رتبه خوبی توانستم به دست بیاورم، تصریح کرد: یخ‌نوردی رشته‌ای است که در ایران شرایط تمرینی‌اش بسیار سخت و محدود است و فصل‌های خاصی از سال را می‌شود روی یخ تمرین کرد.

وی ادامه داد: در این چند جلسه‌ای تمرینی هم برای رسیدن به محل تمرین هر روز مسیر طولانی رو باید طی می‌کردم و در شرایط سخت جوی و سرمای زیاد باید شروع به فعالیت می‌کردم.

این ورزشکار هرمزگانی با بیان اینکه یخ‌نوردی تجهیزات خاصی دارد که در این مدت کم نتوانستم تهیه کنم و با کفش و تبر قرضی که از دوستان گرفته بودم مسابقه دادم، عنوان کرد: با وجود تمام این سختی‌ها این رشته و تجربه جدید را دوست داشتم  و به خاطر آمادگی بدنی بالایی که از رشته سنگ‌نوردی دارم، امیدوارم بتوانم در این رشته هم در آینده موفق باشم.

لکزایی فر در پایان گفت: اگر بتوانم تجهیزات این رشته ورزشی را تهیه کنم و از سوی مسئولان استان هرمزگان حمایت شوم، به‌طور حتم در کنار سنگ‌نوردی، رشته یخ‌نوردی را هم ادامه می‌دهم.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *