اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا برگزار می‌شود

دانش آموزان سراسر کشور تا کنون بیش از ۱۱۰۰ پروژه علمی و پژوهشی را به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا ارسال کرده اند.

بازخبر / این رویداد که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، شامل بخش‌های مختلف، مسابقه، کارگاهی و آموزشی است.

این جشنواره در۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن شناسایی استعدادهای مختلف نوجوانان و جوانان و جهت بخشی به ایده‌های آنها برای ساخت آینده ایران عنوان شده است.

پس از اتمام فرایند داوری، از پروژه‌های برگزیده در این جشنواره تقدیر می‌شود و مقالات برتر دانش آموزی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ خواهد شد.

همچنین کسب و کارهای برتر دانش آموزی به شتاب دهنده‌های معتبر معرفی و برگزیدگان جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا به مسابقات و جشنواره های بین المللی اعزام می‌شوند.

برگزیدگان دوره قبل این جشنواره، موفق به کسب ۱۵ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۱۱ مدال برنز شدند. همچنین برگزیدگان موفق به دریافت جایزه ویژه برترین ایده جهانی و جایزه ویژه انجمن زنان کارآفرین جهان در مسابقات و جشنواره های بین المللی شدند.

بنا بر اعلام مسئولین این رخداد علمی، در حاشیه پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا نمایشگاهی با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آموزشی و صنایع مرتبط با عنوان “نمایشگاه مدرسه هزاره سوم”برگزار خواهد شد.

«المپیاد علمی علوم پایه»، «ماراتون برنامه نویسی»، «ماراتون استارتاپی»، «سمینارهای علمی»، «دستاوردها و اختراعات»، «فیلم کوتاه و انیمیشن» و « محتوای دیجیتال» حوزه‌های هستند که در آنها دانش آموزان به رقابت خواهند پرداخت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *