اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
آشوری مطرح کرد:

کشاورزی هرمزگان نیازمند تغییر الگوی کشت است/ مطالعه طرح جامع گردشگری فارغان زمینه‌ساز رونق منطقه/ گازرسانی به فارغان آغاز می‌شود

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح جامع گردشگری فارغان خبر داد و گفت: اقتصاد کشاورزی دچار مشکل است و اگر در کشور و خصوصا هرمزگان شاهد تغییر روش در این حوزه نباشیم، به انقراض منتهی می‌شود.

بازخبر / محمد آشوری در جمع مردم حاجی‌آباد، با اشاره به درخواست مردم این شهرستان در خصوص مسائلی مانند، تامین گاز لوله‌کشی، آب و غیره، اظهار کرد: اقتصاد کشاورزی دچار مشکل است و اگر در کشور و خصوصا هرمزگان شاهد تغییر روش در این حوزه نباشیم، به انقراض منتهی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فارغان منطقه‌ای با مزیت دامداری و کشاورزی است، افزود: در زمینه کشاورزی، به دلایل مختلف و وجود اشکالات در سطح استان و منطقه، رضایت مردم جلب نمی‌شود.
نماینده مردم حاجی‌آباد در مجلس ادامه داد: سال‌ها قبل، نارنگی یک محصول پایدار و درآمدزا برای مردم این منطقه محسوب می‌شد، ولی امروز هزینه‌ها و درآمد حاصل از کشت این محصول هم‌خوانی ندارند و هزینه تولید محصولات کشاورزی بالا رفته است.
آشوری با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت در بازار، بازاریابی صحیح، خرید تضمینی، تغییر الگوی کشت و غیره برای بقای این حوزه ضروری است، اضافه کرد: اغلب مردم روستایی به صورت اجدادی شغل کشاورزی را دنبال کرده‌اند و تمام بار آن را بر خلاف صنعت، به دوش کشده‌اند و اکنون حمایت همه‌جانبه برای ادامه آن ضروری است.
رییس مجمع نمانیدگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصویب لایحه استمهال وام‌های کشاورزی و بخشودگی سود و دیرکرد آن در حمایت از بخش کشاورزی یکی از اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی بوده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه حفظ کشاورزی نیازمند حمایت همه‌جانبه است، گفت: در جلسه نمایندگان کشاورزان، مسئولین دولتی و اعضای تشکل‌های مختلف استان هرمزگان با رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مشکلات و صیانت از فعالین این عرصه مورد تاکید قرار گرفت.
آشوری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه سال‌ها قبل برخی معتقد بودند گازرسانی به استان‌های جنوبی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: با کمک سایر نمایندگان و بر اساس اصل ۴۸ قانون اساسی که اعلام کرده هرگونه توزیع منابع و فرصت‌ها و درآمدها باید بر اساس عدالت باشد، این دیدگاه اشتباه را از بین برده و حاجی‌آباد به عنوان یکی از بخش‌های سردسیر هرمزگان به عنوان اولین شهر استان از نعمت گاز برخوردار شد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *