آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست خبرداد

تدوین برنامه توانمندسازی سمن‌های زیست‌محیطی

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: سمن‌های مردم نهاد زیست محیطی و تشکل‌های محلی از سال آینده آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.

        بازخبر /ژیلا مهدی آقایی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های توانمندسازی سمن‌های محیط زیستی در دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست انجام شده و از سال ۹۹ به‌صورت منطقه‌ای اجرایی و آموزش‌ها به‌صورت عمومی و تخصصی برای توانمندسازی سمن‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: نقش سمن‌های زیست محیطی و مردم نهاد در حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها غیرقابل انکار است و این امر زمانی تاثیرگذار خواهد بود که ارتباطات،  آگاه‌سازی و آموزش های لازم منجر به جلب مشارکت و اعتماد عمومی شود که در واقع همان مولفه های برنامه سیپا است که می‌تواند با نگاه ویژه به دانش و تجربه سنتی وبا درنظر گرفتن منافع بلندمدت و پایدار جوامع محلی، تضمین کننده موفقیت برنامه‌های مدیریت مشارکتی باشد.

وی با اشاره به تالاب‌ها گفت: تالاب یک اکوسیستم بسیار مهم و خطیر و با ارزشی در دنیا  است که همواره نقش موثری در توسعه مناطق اطراف خود داشته است.

وی ادامه داد: تالاب‌ها مراکزی برای حفظ جوامع، تنوع زیستی و فرهنگی به شمار می‌آیند. از این رو نقش مردم، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از این اکوسیستم ارزشمند غیرقابل انکار است. باعلم به این مهم، نقش آموزش و آگاه‌سازی  مردم و جوامع محلی با کالاها و خدمات تالاب‌ها و ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی آن می‌تواند منجر به مشارکت و اعتماد پایدار اجتماعی در تضمین حفاظت ازتالاب شود.

مهدی آقایی، تالاب‌ها را در اقتصاد کشور و منفعت وخدمات رسانی به مردم تاثیرگذار دانست و اظهارکرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی یکی از ارکان اصلی در حفاظت از تالاب‌ها هستند ومی‌توانند پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در سطح کشور و جوامع محلی بتوانیم گام‌های موثری برای احیای تالاب‌های از دست رفته و حفاظت از تالاب‌های موجود برداریم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *