آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس برگزار می شود

رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما در بندرعباس برگزار می شود

بازخبر /سلمان کمالی زاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما ساعت ۱۲ یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در سالن کنفرانس جهاد دانشگاهی هرمزگان، برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: امروزه برگزاری رویداد شتاب(شبکه توانمند سازی ایده های برتر) به عنوان یکی از استراتژیهای اصلی جهت تشکیل، رشد وسرمایه گذاری شرکتهای نوپا قلمداد می شود و از این رو، برگزاری این رویدادها در کنار افزایش هدفمند مراکز نوآوری و رشد دانشگاه میتواند نوید بخش آینده­ای روشن با اهداف مالی برنامه ریزی شده باشد.

کمالی زاده تصریح کرد: در همین راستا و در جهت حمایت از فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار و همچنین سیاست های کلان وزارت عتف، دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به هماهنگی و برگزاری رویدادهای شتاب تخصصی با همکاری مراکز مختلف علمی کاربردی و سازمان­ ها و دستگاه­ های اجرایی در سراسر کشور کرده است.

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این رویدادهای تخصصی پتانسیل ­های بومی هر استان یا شهرستان و در سطح کلان، کشور را هدف قرار می­ دهند.

وی افزود: این رویدادها نقش مهمی را در کمک به واحدهای تحقیق و توسعه واحدها و کارخانجات صنعتی ایفا می کنند به گونه ای که رفع نیازهای فناوری این واحدها با جذب افراد و ایده های مختلف از طریق فراخوان های این رویدادها و گردهمایی آن­ها در یک محیط و ارائه ایده ­ها و محصولات، انجام می شود.

کمالی زاده ضمن دعوت از کلیه علاقمندان، سرمایه گذاران، دانشجویان، دانش آموختگان، اساتید، فرهیختگان و فعالان حوزه خرما برای شرکت دراین  مراسم، ادامه داد: در این رویداد، هر فردی که ایده دارد باید بتواند ایده خود را به بهترین شکل به یک مدل کسب و کار تبدیل کند و بعد از آن به یک سرمایه گذار معرفی شود و یا ایده خود را در قالب سرمایه گذاری های مجتمع برای عملیاتی شدن به پیش ببرد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می شود ایده­پردازان خودشان مجری تولید نشوند و خلاق و نوآور باقی بمانند و بعد از ثبت ایده خود، آن را در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تا به سرعت عملیاتی شود.

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان، با اشاره به انجام اقدامات اجرایی و اطلاع رسانی از آبان ماه سال جاری، محورهای رویداد شتاب(استارت آپی) محصولات خرما را فرآوری محصولات خرما شامل بسته بندی، فرآوری محصولات جانبی، محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی، نگهداری محصولات، استفاده از ضایعات نخل و خرما، عوامل موثر در تولید خرما: آبیاری، گرده افشانی، مقابله با آفات و بیماری ها، برداشت محصولات و تغدیه و کوددهی و …، شبکه سازی، بازاریابی و فروش، آموزش، توانمندسازی و افزایش بهره وری و سایر ایده های مرتبط با خرما و نخل: طراحی و معماری، فناوری و هوشمندسازی و .. دانست.

کمالی زاده در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ ایده و محصول به دبیرخانه رویداد معرفی شده اند و روند ثبت ایده و محصول از طریق سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان به آدرس ho.uast.ac.ir تا ۲۵ بهمن ماه انجام می شود و ۳۰ بهمن ماه ، مراسم پایانی رویداد در محل سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *