ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

انتقال ۵۰ تن از ۸۰ ایرانی ساکن ووهان به کشور / از هواپیما جز “ایرانی” کسی پیاده نشد

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اینکه هنوز هیچ مورد تایید شده‌ای از بیماری کروناویروس در کشور گزارش نشده است، درباره وضعیت سلامت ۵۰ تن از ایرانیان ساکن ووهان چین که امروز به کشور بازگشتند، توضیح داد.

بازخبر /دکتر محمدمهدی گویا در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه که در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه هنوز هیچ مورد تایید شده کروناویروس در کشور گزارش نشده، درباره بازگشت تعدادی از ایرانیان مقیم ووهان چین به کشور در بامداد امروز، گفت: حدود ۸۰ نفر ایرانی ساکن ووهان چین بودند که از این تعداد ۵۰ نفر داوطلب بازگشت به کشور بودند و صبح امروز با پروازی اختصاصی انتقال آن‌ها به کشور صورت گرفت.

وی با تاکید بر قرنطینه ۱۴ روزه مسافران چین، گفت: نیمی از این ۵۰ نفر که به کشور بازگشتند، خانم هستند و همه حال‌شان خوب است جز یک نفر که علایم دارد و هماهنگی لازم برای مراقبت‌های بهداشتی خاص از وی انجام شده است.

گویا افزود: در تمام گلوگاه‌های مرزی  کشور اعم از هوایی، زمینی و دریایی، پایگاه‌های بهداشتی با ماموران آموزش دیده و تعلیم دیده مستقر هستند و مراقبت‌ها و غربالگری‌ها هنگام ورود به کشور صورت می‌گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه امکانات تشخیصی کروناویروس به میزان کافی  در اختیار داریم، ادامه داد: روز گذشته نیز امکانات تشخیصی پیشرفته در اختیارمان قرار گرفت و بنابراین از نظر تشخیص بیماری نگرانی نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشدید یا تخفیف بیماری با تغییر فصل، گفت: هنوز نمی‌توان پیش بینی خاصی در این زمینه داشت و این موضوع قابل پیش بینی نیست و ما خوشبینانه به این موضوع نگاه نمی‌کنیم که با تغییر فصل، بیماری کاهش یابد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: در مجموع با اطمینان اعلام می‌کنم که هنوز هیچ  ایرانی به این بیماری مبتلا نشده است و اگر هم موردی تایید شود، اعلام می‌کنیم؛ چرا که موضوع پیچیده‌ای نیست.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی داریم بیماری افراد مشکوک را کوتاه‌ترین زمان تشخیص دهیم، ادامه داد: افراد  مشکوک به این بیماری در بیمارستان‌هایی که در این زمینه فعال هستند، بستری می‌شوند و با مراقبت درمانی از خطر  تشدید بیماری جلوگیری خواهد شد. اقدامات درمانی که صورت می‌گیرد نیز مطابق استانداردهای بین‌المللی است.

گویا با بیان اینکه پروازها به چین متوقف شده، گفت: اما اگر کسی خواستار بازگشت به کشور باشد برای بازگشت وی امکانات را فراهم می‌کنیم.

وی همچنین برخی اظهارات درباره حضور اتباع برخی از کشورها در هواپیمای حامل ایرانیان مقیم چین، تاکید کرد: از هواپیما جز ایرانی کسی پیاده نشد و همه مسافرانی که از این پرواز پیاده شدند ایرانی بودند.

به گفته گویا، تا کنون ۹ مورد مشکوک به این بیماری در کشور بودند که البته نتایج آزمایشات‌شان منفی بود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان صحبت‌هایش گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم که مردم را نگران نکنند، بهداشت روان مردم را در نظر داشته باشند و جنبه‌های پیشگیری از بیماری را برجسته کنند؛ چراکه مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا و انتقال ویروس جلوگیری کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *