اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

۳۵ درصد دانش آموزان متوسطه کشور در هنرستان ها تحصیل می کنند

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۵ درصد دانش آموزان متوسطه دوم کشور در هنرستانها تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۵۰ هزار هنرجو در شاخه کاردانش هستند.

 بازخبر / علیرضا کمرئی روز گذشته(۱۴ بهمن) در حاشیه بازدید از حوزه هفدهمین مسابقات شاخه کاردانش سراسر کشورکه به میزبانی هرمزگان برگزار می شود، اظهار کرد: مطابق برنامه ششم توسعه باید تعداد هنرجویان هنرستانهای کشور به ۵۰ درصد از دانش آموزان شاغل در متوسطه برسد که هم اکنون این آمار ۳۵ درصد کل دانش اموزان متوسطه می باشد.

وی افزود: تعداد ۹۵۰ هزار هنرجو در شاخه کاردانش مشغول به تحصیل داریم که باید با فراهم آوردن بسترهای مناسب به چشم انداز برنامه ششم توسعه برسیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: محدودیت های مختلف در حوزه فضا، تجهیزات و امکانات و همچنین نبود رغبت فراگیر در دانش آموزان نسبت به فراگیری آموزش های مهارتی و نیز تفکر حاکم در خانواده ها از جمله مهمترین عوامل نرسیدن به پوشش تحصیلی مطابق برنامه ششم توسعه کشور است.

کمرئی با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش ها، شناسائی نخبگان در حوزه مهارتی وارتقاء علمی آموزش های کارگاهی ومهارتی سه هدف مهم در برگزاری این مسابقات هستند، ادامه داد: به نظر می رسد که این آزمون ها و بازخوردهایی که ازآن خواهیم گرفت فرصتی فراهم می آورد که در جهت اصلاح روش های یاد دهی و یادگیری در جریان آموزش های مهارتی گام برداریم که استان هرمزگان به خوبی توانست در این زمینه به ما کمک کند.

معاون وزیر گفت: با توجه به حضور هنرجویان از سراسر کشور وفعالیت بسیار فشرده و سنگین این مسابقات، عزم استان هرمزگان برای برگزاری مطلوب و با کیفیت قابل قبول بسیار ارزشمند بود و به شایستگی از عهده این نقش برآمده اند که جا دارد از مسئولین این امرخصوصا مدیرکل محترم هرمزگان قدردانی می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *