آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نامه جمعی از فعالان محیط زیست خطاب به آشوری: از نقض آشکار تجاوز به حریم منطقه جلوگیری کنید!

جمعی از فعالان محیط زیستی و گردشگری در نامه ایی خطاب به محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری و توقف ساخت مزرعه پرورش میگو در محدوده ژئوسایت نمکدان ژئوپارک جهانی قشم شدند.

بازخبر /جمعی از فعالان محیط زیستی و گردشگری در نامه ایی خطاب به محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری و توقف ساخت مزرعه پرورش میگو در محدوده ژئوسایت نمکدان ژئوپارک جهانی قشم شدند.

 

در نامه آمده است:

جناب آقای دکتر آشوری
رییس مجمع و نماینده محترم مردم بندرعباس ، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی

استحضارا ، با توجه به درایت و سابقه جنابعالی در پیگیری امور مهم مربوط به استان هرمزگان ، بدین وسیله و به نمایندگی از شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی و فعالین حوزه گردشگری مسئولانه طبیعت محور در استان هرمزگان و با نظر به اعطای مجوز غیر قانونی ساخت مزرعه پرورش میگو در محدوده ژئوسایت نمکدان ژئوپارک جهانی قشم و از طرفی با نظر به قدمت ۵۲۰ میلیون ساله این گنبد نمکی ، ارزش های فرهنگی ، اقتصادی و گردشگری این مهم و همچنین پویایی ، رشد سالیانه و زنده بودن این گنبد نمکی و تاثیر مخرب مزرعه مزبور در نفوذ آب و انحلال نمک و تخریب این اثر ارزشمند جهانی که موجبات دریافت کارت قرمز یونسکو و خروج ژئوپارک قشم(به عنوان اولین ژئوپارک جهانی خاورمیانه) از لیست شبکه ژئوپارک های یونسکو میگردد.

عاجزانه از جنابعالی به عنوان نماینده حامی حفاظت از طبیعت و بهره برداری خردمندانه در راستای توسعه پایدار جنوبگان سرزمین مادری(هرمزگان) خواهشمندیم ضمن ورود مجدانه به این پرونده که نقض آشکار تجاوز به حریم یک منطقه ثبت شده در لیست آثار طبیعی ملی به شماره ثبت ۱۷۱ توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، نسبت به توقف بلادرنگ و آنی این پروژه و نکوهش مسببان ، کارشناسان و ناظرین غافل اقدام لازم را مبذول فرمایید

پیشاپیش از بینش بلند و طبیعت دوستانه آن مقام و اقدام عاجلانه شما سپاسگذاریم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *