اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی پارس، نمادی از درمان هرمزگان خواهد شد

مؤسس و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نیک درمان کوروش در معرفی از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رازی بندرعباس، گفت: یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های تأسیس این بیمارستان حمایت و پشتیبانی وزیر وقت بهداشت دکتر هاشمی بود.

بازخبر /دکتر محمد شکاری  افزود: این کار بسیار عظیم و سخت را نمی‌توان تنهایی بر دوش کشید و اگر امروز موفقیتی وجود دارد همگی دوستان و همکاران دخیل بوده‌اند.
وی با اشاره به نیازهای شهر بندرعباس در بهداشت و درمان، گفت: در این سال‌ها شاهد مراجعه بیماران هرمزگانی به استان‌های هم‌جوار هستیم چراکه تخت بیمارستانی در هرمزگان به‌اندازه‌ی کافی نیست.
شکاری بیان کرد: به دلیل اینکه بنده مدتی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خدمت کرده‌ام موضوع مراجعه‌ی بیماران به استان‌های هم‌جوار بیشتر آزارم می‌دهد، ازاین‌رو تصمیم به ساخت این بیمارستان گرفته شد.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت نیک درمان کوروش با اشاره به چهارساله بودن عملیات ساخت این بیمارستان، بیان کرد: عملیات گودبرداری این به اتمام رسیده و به امید خدا فاز یک بیمارستان و بتن‌ریزی نیز از بهمن‌ماه شروع خواهد شد.
شکاری خاطرنشان کرد: برای انجام این طرح از بهترین‌های ایران کمک گرفته‌ام و یکی از دلایل موفقیت من در دوران خدمتم نیز استفاده از اشخاص توانمندی است که بعضاً در این جمع حضور دارند.
وی اضافه کرد: من به هرمزگانی بودنم افتخار می‌کنم و امیدوارم بتوانم از تجربیاتم در راستای پوشش کمبودهایی که در حوزه‌ی بهداشت و درمان در این استان وجود دارد، گام بردارم.
طراح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رازی بندرعباس نیز در این خصوص به ایسنا، گفت: طرح این بیمارستان به‌عنوان ایده‌های برتر بیمارستان‌های آینده‌ی دنیا در آمستردام هلند جایزه‌ی نخست را از آن خود کرد.
شاهین حیدری با اشاره به خواست کارفرما مبنی بر ماندگاری این پروژه گفت: ساختمان‌هایی که در یک فضای شهری ساخته می‌شود نشان‌دهنده‌ی شاخصه‌ی تمدن و به‌نوعی شخصیت یک شهر محسوب می‌گردد و ما در طراحی این بیمارستان ضمن رعایت شاخص‌های فرهنگی مردم هرمزگان تلاش کرده‌ایم که بنایی ماندگار را طراحی کنیم.
طراح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی پارس بندرعباس ادامه داد: اگر سازنده، کارفرما و مشاور در هر پروژه‌ای در کنار هم گام برندارند پروژه نمی‌تواند موفقیت داشته باشد و جای خوشحالی است که در پروژه تمام دوستان هم‌قدم هستند.
حیدری بیان کرد: فاز اول این پروژه یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی است و در کنار آن بخش‌های ویژه‌ی تخصصی نیز در این طرح دیده‌شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع این بیمارستان طراحی‌شده است، گفت: درفازهای بعدی بخش‌های دیگری نیز به این بیمارستان اضافه خواهد شد.
این مهندس معمار با اشاره به تحقیقاتی که در خصوص بناهای درمانی در دنیا انجام می‌شود گفت: نقش معماری در بهبود روند درمانی بیماران بسیار حائز اهمیت است و بنا می‌تواند روند ریکاوری و درمان را در بیماران تسریع کند.
وی با اشاره به طراحی بیمارستان‌ها در گذشته بیان کرد: بیمارستان‌ها در گذشته فضایی ترسناک با راهروهای طولانی بود، اما طراحی بیمارستان‌های آینده به سمت معماری سبز و شفابخش پیش خواهد رفت.
این معمار ادامه داد: فرهنگ مردم، معماری سنتی، شرایط آب و هوایی و دیالوگی که سازه با دیگر بناهای شهری خواهد داشت از مؤلفه‌هایی است که طراحی این بیمارستان مدنظر قرارگرفته است.وی با اشاره به وجود برج‌های بلند مسکن مهر در محدوده‌ی این بیمارستان گفت: در طراحی این بیمارستان سعی شده تا فضایی برای تنفس ایجاد کنیم و به تراکم موجود اضافه نکنیم.
حیدری با اشاره به استفاده از ایده‌های معماری سنتی هرمزگان در مواجهه با آب‌وهوای گرم، خاطرنشان کرد: محاسبات به ما نشان داد که طراحی حلقه‌ای این بیمارستان در صورت وجود تهویه مناسب می‌تواند در روزهای گرم سال تا ۶ درجه ساختمان را خنک‌تر کرد.
این مهندس معمار با اشاره به شکل طراحی این بیمارستان گفت: سعی کردیم که حلقه‌ها طراحی‌شده به شکل کلاسیک و معمول نباشد و برای این کار تراس‌های مختلف و فضاهای سبز متعدد در این ساختمان تعبیه‌شده است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌های بزرگ به‌منظور صرفه‌جویی در انرژی گفت: در این ساختمان استفاده حداکثری از نور طبیعی مدنظر قرارگرفته شده است.
طراح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی رازی بندرعباس ادامه داد: در این بیمارستان از فرم‌های صنایع‌دستی هرمزگان استفاده‌شده است تا مردم بتوانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
مدیرعامل شرکت اکسیر نیز در معرفی شرکت اکسیر در گفت و گو با ایسنا، گفت: این شرکت خصوصی در حیطه‌ی مهندسی فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۸۴ تأسیس‌شده است.
بهزاد کبیری با اشاره به اینکه این شرکت ۳۰۰۰ نیرو دارد گفت: این شرکت به‌عنوان پیمانکار ۶۵ طرح بزرگ را در کشور به انجام رسانده است.
وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۸ به حوزه‌ی زیرساختی واردشده، تصریح کرد: آشنایی ما با طرح این بیمارستان به دو سال پیش بازمی‌گردد و سعی کرده‌ایم که از بهترین نیروها برای اجرای این طرح استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه این بیمارستان پس از ساخت خاص‌ترین بیمارستان کشور خواهد بود، گفت: این طرح پس از تکمیل بی‌شک به نماد شهر بندرعباس تبدیل خواهد شد.
دکتر علیرضا طلوع، عضو هیئت مدیره شرکت نیک درمان کوروش نیز با اشاره به اهمیت وجود بخش خصوصی در کنار بخش دولتی، گفت: بخش خصوصی کمک می‌کند تا طرح‌های دولتی به سرانجام بهتری برسد.
وی با اشاره به خاص بودن طراحی این بیمارستان گفت: همان‌گونه که طراحی این بیمارستان خاص است در بخش درمان نیز سعی خواهیم کرد که این بیمارستان با بهترین متدهای درمانی دنیا پیش برود.
طلوع با اشاره به مراجعه‌ی بیماران هرمزگانی برای درمان به استان‌های مجاور گفت: امیدوارم با ساخت این بیمارستان بتوانیم بخشی از نیازهای بهداشت و درمان را در این استان مرتفع شود.
عضو هیئت مدیره شرکت نیک درمان کوروش با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در هرمزگان گفت: در این استان پس از انقلاب بیمارستان خصوصی تأسیس نشده و این بیمارستان به نوعی شروع مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌ی بهداشت و درمان محسوب می‌شود و امیدواریم که این روند در آینده ادامه یابد.
طلوع بابیان اینکه بیماران به دو دلیل به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، اول به دلیل نیاز و دوم به دلیل انتخاب، گفت: گاهی بیماران انتخابی ندارند و به دلیل نیازی که دارند به یک بیمارستان مراجعه می‌کنند اما بیمارستان پارس بیمارستانی است که مردم از نقاط دیگر کشور نیز آن را انتخاب خواهند کرد.
وی با اشاره به پتانسیل‌های این بیمارستان گفت: این بیمارستان می‌تواند در سال ۴۰۰ هزار پذیرش پاراکلینیگ، ۳۱۰ هزار بیمار اورژانس و ۲۸ هزار عمل جراحی داشته باشد.
عضو هیئت مدیره شرکت نیک درمان کوروش با اشاره به تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی پارس بندرعباس گفت: این تجهیزات بر اساس نیاز و تناسب به‌مرور تهیه و به بیمارستان اضافه خواهد شد.
وی در پایان گفت: در ساخت، طراحی و تمام زمینه‌های این بیمارستان از بهترین نفرات استفاده‌شده است و ما به موفقیت این بیمارستان بسیار امید داریم.
مدیر مالی بیمارستان دی تهران در همین خصوص گفت: در حوزه‌ی اقتصاد درمان باید در برای تعیین شاخص‌های تعرفه گذاری ارائه‌ی خدمت بسیار هوشمندانه و حساب‌شده عمل کنیم.
نجفی با اشاره به اینکه در این بیمارستان امیدواریم که بتوانیم با سرعت‌بالا کیفیت خدمت‌دهی به بیماران را افزایش دهیم گفت: علاوه بر این باید بتوانیم هزینه‌های بیماران را نیز کنترل کرده و به حداقل برسانیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی هرمزگان نیز به ایسنا، گفت: ما بسیار خوش‌بینیم که در ۴ سال آینده صاحب یک بیمارستان مجهز در بندرعباس باشیم.
علی جمشیدی با اشاره به اینکه ما پس از انقلاب بیمارستان استانداردی در هرمزگان نداشته‌ایم، گفت: این موضوع بیانگر این است که هرمزگان در این بخش به‌شدت فقیر است و امیدواریم که این بیمارستان بتواند شروعی برای کاهش این محرومیت‌ها باشد.
همچنین دکتر علیرضا مویدی نیز با اشاره به اهمیت بخش خصوصی گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای بخش بهداشت و درمان را مرتفع کند ازاین‌رو نیاز است که بخش خصوصی نیز در این راستا واردشده و بتواند در کنار بخش دولتی ایفای نقش کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *