ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

افشاگری سی‌ان‌ان از تعداد زخمی‌های حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی

سی‌سی‌ان: سربازان آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد مجروح شدند و این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا پیشترگفته بود این حملات که تلفات جانی نداشته است.

بازخبر شبکه خبری سی ان ان درگزارشی در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی در عراق نوشت: سربازان آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد مجروح شدند و این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا پیشترگفته بود این حملات تلفات جانی نداشته است.

تقریبا اکثر سایت‌ های شبکه های خبری مهم آمریکا از جمله فاکس نیوز، یو اس ای تودی، نیویورک پست، سی ان ان، ان بی سی، رویترز پس انتشار این خبر تعداد مجروحان ساربازان آمریکایی در سی ان ان، این خبر را با قید فوری در خروج های خود قرار دادند.

به نوشته سی ان ان، فرمانده ائتلاف ضد داعش طی بیانیه ای اعلام کرد: در حالیکه هیچ نظامی در این حملات کشته نشده است اما ۱۱ نظامی بدلیل عوارض ناشی از حمله تحت درمان قرار گرفته اند. وی افزود بدلیل رعایت جانب احتیاط، این افراد به پایگاه های نظامی آمریکا در آلمان منتقل شدند تا پس از طی دوره درمان به محل خدمت خود بازگردند.

این فرمانده نظامی آمریکا در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد پنهانکاری در این مساله صورت گرفته است گفت: علت اینکه پیش از این اعلام شده بود هیچ زخمی نداشته ایم، به این دلیل بود که ارزیابی فرمانده هان در آن زمان چنین چیزی نشان می داد.

به گزارش جام نیوز، مقامات بلند پایه آمریکایی از همان ابتدا سیاست انکار و پنهان کاری را در خصوص خسارات و ویرانی های حملات سخت موشکی ایران به پایگاه عین الاسد و همچنین تعداد کشته ها و مجروحان این عملیات را در دستور کار خود قرار دادند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیوز در همان ابتدا مدعی شد که کسی در این حمله کشته‌ نشده و پایگاه‌ها نیز سالم هستند و تنها “خسارت جزئی” وارد شده است ولی پس از آنکه به خبرگاران برخی از رسانه ها اجازه ورود به این پایگاه داده شد و گزارشاتی که آنها از شدت خسارات وارد شده به این پایگاه مخابره کردند احتمال ها درباره تلفات نظامیان آمریکایی در این حمله را قوت بخشید.

روز گذشته نیز ویدئویی در رسانه های عربی و فارسی زبان دست به دست می‌شد که نشان از آن داشت خانواده های سربازان آمریکایی نسبت به وضعیت نا معلوم فرزندان خود در عین الاسد به شدت نگران هستند. در این ویدئو یکی از والدینی که فرزندش هنگام حمله موشکی ایران، در پایگاه عین الاسد بوده بعد از گذشت ۱۰ روز از این حمله در گفتگو با شبکه سی اس پن آمریکا با صدایی گریان از بی خبری اش نسبت به فرزندش به شدت ابراز نگرانی می کند.

به نظر می رسد با بالا گرفتن نگرانی ها نسبت به وضعیت سربازانی که هنگام حمله ایران به پایگاه آمریکایی در عراق در این پایگاه بوده اند مقامات آمریکایی در ادامه سیاست قطره چکانی خود در خصوص اطلاع رسانی از میزان خسارات وارده به این پایگاه، همین سیاست را در خصوص تعداد تلفات این حمله نیز در پیش گرفته اند و حالا بعد از چندین روز آماری هر چند محدود از مجروحان این حمله منتشر کرده اند.

به عقیده کارشناسان باید در روزهای آینده منتظر شنیدن افزایش آمارشمار این مجروحان و همچنین اعلام تعداد تلفات این حمله بود.

پایگاه هوایی عین‌الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق محسوب می‌شود. این پایگاه در استان انبار، غرب عراق قرار دارد. دومین پایگاهی که هدف قرار گرفت در نزدیکی فرودگاه شهر اربیل کردستان عراق است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *