آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
فرماندار جاسک:

اکثر بخش‌های کشاورزی در جاسک از بین رفته است/ قایق‌های اهالی زیرخاک دفن شده است

فرماندار شهرستان جاسک به تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این شهرستان پرداخت.

 بازخبر محمد رادمهر اظهار کرد:  خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد بحران شهرستان و تیم‌های اعزامی از استان با دستور استاندار هرمزگان و استفاده از ماشین‌آلات بخش خصوصی و دولتی بسیج شدیم و امروز راه دسترسی به پل گابریک را ایجاد کردیم.

وی افزود: آسیب‌های جدی به راه‌ها و منازل مسکونی روستای سدیج زده شده که در حال ساماندهی و ایجاد اسکان برای ساکنین و بازگشایی راه‌های مواصلاتی هستیم.

فرماندار شهرستان جاسک عنوان کرد: امروز فیبر نوری و زیرساخت مخابراتی شهرستان وصل شد  و بخشی از روستاها در مدار قرار گرفتند، در تلاش هستیم مشکل برق روستاها را نیز به‌طور کامل حل کنیم و آن‌ها را در مدار قرار دهیم.

رادمهر تصریح کرد: زیرساخت‌های آب روستایی در تعدادی از روستاهای شهرستان جاسک به‌شدت آسیب‌دیده‌اند که در تلاش هستیم هرچه زودتر این مشکل را نیز برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی‌هایی توسط بالگردهای نیروهای دریایی به برخی روستاهایی که هیچ راه ارتباطی زمینی نداشته، امکان حضور وسیله نقلیه نبود و کاملاً جزیره‌ای شده بودند همچون روستاهای گشمی و سدیج از توابع بخش لیردف و روستاهای ککی و گرندو از توابع بخش مرکزی صورت گرفت.

فرماندار شهرستان جاسک اضافه کرد: امروز نیز سه پرواز بالگردی به کلیه روستاهای کوهستانی شهرستان که راه‌های ارتباطی آن‌ها قطع‌شده برای خدمات‌رسانی و انتقال آذوقه، آب و سایر اقلام ضروری خواهیم داشت.

رادمهر با اشاره به اینکه پایگاه‌های اورژانس سیار را نیز برای خدمات‌دهی به روستاها ایجاد کردیم، بیان کرد: گروه‌ها و کمیته‌های کارشناسی و  ارزیابی خسارت، گروه‌های جهادی استان در شهرستان فعال بوده و شخص معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان دو روز است در منطقه حضور میدانی دارد؛ استاندار هرمزگان از لحظه ورود سامانه بارشی و وقوع سیل مرتباً پیگیر مشکلات شهرستان است.

وی ادامه داد: راه‌های مواصلاتی جاسک به بشاگرد همچنان مسدود است، طغیان رودخانه شریفی آسیب‌های جدی به راه‌ها وارد کرده و راه داران در تلاش هستند مشکلات پیش‌آمده را برطرف کنند، راه جاسک به کنارک نیز مسدود است و در تلاش هستیم ارتباط خود را با بخش لیردف برقرار کنیم.

فرماندار شهرستان جاسک اظهار کرد: خسارت‌های جدی به قایق‌های صیادی وارد شده و قایق‌های اهالی عموماً از بین رفته یا زیرخاک و گل‌ولای دفن شده‌اند، همچنین اکثر بخش‌های کشاورزی از بین رفته است.

رادمهر افزود: متأسفانه با توجه به مسدود بودن بسیاری از راه‌های روستایی هنوز امکان حضور ارزیابان و کارشناسان در محل و برآورد دقیق خسارت وجود ندارد، پیگیر هستیم با بازگشایی کلیه راه‌های مواصلاتی ارزیابی خسارت دقیقی از مناطق سیل‌زده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هلال‌احمر، امدادرسان‌ها، گروه‌های تکاور نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، بسیج شهرستان، نیروی انتظامی با تمام ظرفیت‌های خود بسیج شده‌اند تا مشکلات پیش‌آمده برطرف شود و مردم به محل امنی منتقل شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *