اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
فرماندار جاسک:

اکثر بخش‌های کشاورزی در جاسک از بین رفته است/ قایق‌های اهالی زیرخاک دفن شده است

فرماندار شهرستان جاسک به تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده این شهرستان پرداخت.

 بازخبر محمد رادمهر اظهار کرد:  خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد بحران شهرستان و تیم‌های اعزامی از استان با دستور استاندار هرمزگان و استفاده از ماشین‌آلات بخش خصوصی و دولتی بسیج شدیم و امروز راه دسترسی به پل گابریک را ایجاد کردیم.

وی افزود: آسیب‌های جدی به راه‌ها و منازل مسکونی روستای سدیج زده شده که در حال ساماندهی و ایجاد اسکان برای ساکنین و بازگشایی راه‌های مواصلاتی هستیم.

فرماندار شهرستان جاسک عنوان کرد: امروز فیبر نوری و زیرساخت مخابراتی شهرستان وصل شد  و بخشی از روستاها در مدار قرار گرفتند، در تلاش هستیم مشکل برق روستاها را نیز به‌طور کامل حل کنیم و آن‌ها را در مدار قرار دهیم.

رادمهر تصریح کرد: زیرساخت‌های آب روستایی در تعدادی از روستاهای شهرستان جاسک به‌شدت آسیب‌دیده‌اند که در تلاش هستیم هرچه زودتر این مشکل را نیز برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امدادرسانی‌هایی توسط بالگردهای نیروهای دریایی به برخی روستاهایی که هیچ راه ارتباطی زمینی نداشته، امکان حضور وسیله نقلیه نبود و کاملاً جزیره‌ای شده بودند همچون روستاهای گشمی و سدیج از توابع بخش لیردف و روستاهای ککی و گرندو از توابع بخش مرکزی صورت گرفت.

فرماندار شهرستان جاسک اضافه کرد: امروز نیز سه پرواز بالگردی به کلیه روستاهای کوهستانی شهرستان که راه‌های ارتباطی آن‌ها قطع‌شده برای خدمات‌رسانی و انتقال آذوقه، آب و سایر اقلام ضروری خواهیم داشت.

رادمهر با اشاره به اینکه پایگاه‌های اورژانس سیار را نیز برای خدمات‌دهی به روستاها ایجاد کردیم، بیان کرد: گروه‌ها و کمیته‌های کارشناسی و  ارزیابی خسارت، گروه‌های جهادی استان در شهرستان فعال بوده و شخص معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان دو روز است در منطقه حضور میدانی دارد؛ استاندار هرمزگان از لحظه ورود سامانه بارشی و وقوع سیل مرتباً پیگیر مشکلات شهرستان است.

وی ادامه داد: راه‌های مواصلاتی جاسک به بشاگرد همچنان مسدود است، طغیان رودخانه شریفی آسیب‌های جدی به راه‌ها وارد کرده و راه داران در تلاش هستند مشکلات پیش‌آمده را برطرف کنند، راه جاسک به کنارک نیز مسدود است و در تلاش هستیم ارتباط خود را با بخش لیردف برقرار کنیم.

فرماندار شهرستان جاسک اظهار کرد: خسارت‌های جدی به قایق‌های صیادی وارد شده و قایق‌های اهالی عموماً از بین رفته یا زیرخاک و گل‌ولای دفن شده‌اند، همچنین اکثر بخش‌های کشاورزی از بین رفته است.

رادمهر افزود: متأسفانه با توجه به مسدود بودن بسیاری از راه‌های روستایی هنوز امکان حضور ارزیابان و کارشناسان در محل و برآورد دقیق خسارت وجود ندارد، پیگیر هستیم با بازگشایی کلیه راه‌های مواصلاتی ارزیابی خسارت دقیقی از مناطق سیل‌زده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هلال‌احمر، امدادرسان‌ها، گروه‌های تکاور نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، بسیج شهرستان، نیروی انتظامی با تمام ظرفیت‌های خود بسیج شده‌اند تا مشکلات پیش‌آمده برطرف شود و مردم به محل امنی منتقل شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *