ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

اعلام احراز صلاحیت‌ها و بالا گرفتن تب‌وتاب انتخابات در هرمزگان

در حالی روز گذشته اسامی داوطلبین احراز شده جهت حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد که شاهد بالا رفتن تب‌وتاب انتخابات و به‌نوعی روشن شدن تنور داغ آن هستیم.

 بازخبر /پس از بررسی صورت گرفته صلاحیت داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، روز گذشته احراز صلاحیت‌ها نیز به داوطلبین اعلام شد و تا عصر گذشته(۲۲ دی‌ماه) نیز به‌مرور اسامی نیز در فضای مجازی مطرح شد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: براساس بررسی‌های هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۱۱۳ داوطلب نمایندگی این دوره مجلس شورای اسلامی صلاحیت ۳۰ نفر تائید شد.

سعید ناجی  با اعلام این خبر افزود: در این مرحله ۱۹ نفر انصراف داده و صلاحیت ۶۴ نفر رد و یا صلاحیت آنان توسط هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی احزار نشده است.

وی ادامه داد: در حوزه مرکزی از مجموع ۶۴ نفر داوطلب ثبت‌نام کننده چهار نفر انصراف داده، ۲۰ نفر را تائید صلاحیت شده و ۳۹ نفر رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنان توسط هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی احراز نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان افزود: در حوزه شرق هرمزگان از مجموع ۲۲ داوطلب ۱۰ نفر انصراف داده، صلاحیت پنج نفر تائید شد و هفت نفر نیز رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشده است.

ناجی بیان کرد: در حوزه غرب هرمزگان از مجموع ۲۸ داوطلب پنج نفر انصراف داده، پنج نفر تائید صلاحیت شدند و صلاحیت ۱۸ نفر رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنان احراز نشده است.

از نکات جالب‌توجه که نیز به‌مرور منتشر و به‌نوعی به تائید رسید، تائید صلاحیت سه عضو فعلی مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از حوزه مرکزی و به‌نوعی عدم احراز صلاحیت دو نماینده شرق و غرب هرمزگان در مجلس بود جایی که ناصر شریفی(نماینده غرب هرمزگان در مجلس) با انتشار بیانیه‌ای نیز اعلام کرد: این نظر قطعی نیست زیرا که هنوز مرحله اعلام نظر شورای محترم نگهبان باقی‌مانده و حق اعتراض قانونی مهیاست که از این فرصت استفاده و اعتراض قانونی و کتبی خود را ارائه کرده و تلاش خواهم کرد تا با ارائه مستندات و دفاعیات قانونی به شورای محترم نگهبان‌، اثبات حق کنم.

اما از نکات بارز دیگر شاید می‌توان به عدم احراز صلاحیت چهره‌های شاخصی در مرکز، شرق و غرب هرمزگان اشاره کرد که هرکدام با انتشار بیانیه‌های از جمله هوادارانشان در فضای مجازی اعلام کردند مسیر اعتراض تا تائید صلاحیت را دنبال خواهند کرد.

این روزها پس از حضورهای همه‌جانبه داوطلبین مجلس در مراسم مختلف از مسابقات ورزشی گرفته تا مجلس ترحیم و شادی، فضای مجازی دیگر شاهد علنی شدن به‌نوعی تبلیغات داوطلبین مجلس شورای اسلامی‌شده و شاید دیگر باید شاهد افزایش رونق تبلیغات مجازی در فاصله مانده تا آغاز تبلیغات قانونی باشیم.

آنچه مشخص است از امروز دیگر تنور انتخابات داغ و به‌نوعی شاهد علنی شدند جدل‌های انتخاباتی خواهیم بود جایی که نزدیک به ۴۰ روز دیگر شاهد برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت مشخص شدن ۵ نماینده هرمزگان در بهارستان خواهیم بود.

براساس اعلام ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان، صلاحیت ۴۰ نفر از سوی شورای نگهبان شامل ۲۱ نفر در حوزه مرکزی، ۱۱ نفر در حوزه غرب استان و ۸ نفر نیز در حوزه انتخابیه شرق استان برای نامزدی مجلس شورای اسلامی تائید شد و حال باید منتظر ماند و دید که سرانجام برای یازدهمین دوره انتخابات نیز کارزار مهیا حضور چه تعداد داوطلب خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *