ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

افزایش ۳۳۵ درصدی بارش‌ها در هرمزگان از ابتدای سال آبی

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری در استان‌های جنوبی نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است، گفت: برای مثال در استان هرمزگان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳۵.۲ درصد بیشتر شده است.

   بازخبر /احد وظیفه ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان سیستان و بلوچستان ۱۱۸.۴ میلیمتر بارش داشتیم، اظهار کرد: این میزان در سال آبی گذشته ۴.۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان سیستان و بلوچستان ۳۲.۷ میلی‌متر است، تصریح کرد: بارش امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۲۶۱.۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه درباره میزان بارش‌ها در استان هرمزگان توضیح داد: این استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۵۴.۴ میلی‌متر بارش داشته است که این میزان نسبت به سال گذشته با ۶۴۹/۵ درصد افزایش روبرو بوده است.

وظیفه با اشاره به اینکه به طور کلی نیز میانگین بلند مدت بارش در استان هرمزگان ۵۸.۴ میلی‌متر است، تصریح کرد: با توجه به این می‌توان گفت که بارش‌ها در استان هرمزگان امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳۵.۲ درصد بیشتر شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر استان بوشهر با ۲۶۱.۱ میلی‌متر بارش پس از گیلان و مازندران در رتبه سوم پربارش‌ترین استان‌ها قرار دارد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور پیش از اینگفته بود که دو عامل «تغییر پذیری آب و هوا» و «تغییرات اقلیمی» علت تغییر الگوی بارش‌ها و بارش‌های شدید در جنوب کشور است.

ایمان باباییان – سرپرست مرکز اقلیم‌شناسی سازمان هواشناسی نیز پیش از این اظهار کرده بود که اقلیم کشور در آینده به سویی حرکت خواهد کرد که میانگین بارش‌ها در مجموع بر اثر پدیده گرمایش جهانی کم، اما بارش‌های سیل‌آسا و سنگین بیشتر شود و این موضوع در بخش‌های جنوبی کشور از جمله استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان مشهودتر خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *