ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
گرفتار شدن ۴ کوهنورد در هرمزگان؛

یک مسئول: بدون اطلاع ما صعود کرده اند/تلاش ها برای نجات کوهنوردان ادامه دارد

رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان از گرفتار شدن ۴ کوهنورد در منطقه صعب‌العبوری بین شهرستان بندرعباس و بندرخمیر خبرداد.

بازخبر /محمدهادی مفضل  افزود: چهار کوهنورد از استان تهران نیز بدون اطلاع هیئت کوهنوردی استان هرمزگان در منطقه‌ای ما بین فین از توابع شهرستان بندرعباس و رویدر از توابع شهرستان خمیر، هنگام بازگشت با جریان شدید رودخانه سیلابی مواجه و متوقف شدند.

وی اظهار کرد: این چهار کوهنورد بدون توجه به اطلاعیه‌های هیئت کوهنوردی هرمزگان مبنی بر عدم انجام هرگونه فعالیتی در این رشته ورزشی طی روزهای گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی قصد صعود داشته‌اند.

مفضل با اشاره به اینکه از روز گذشته(۲۱ دی‌ماه) نیز تلاش برای پوشش هوایی امداد و نجات آغاز شد اما به دلیل شرایط نامساعد جوی تاکنون امکان این موضوع محقق نشده است، اضافه کرد: اکیپ زمینی جمعیت هلال‌احمر و هیئت کوهنوردی هرمزگان به منطقه اعزام‌شده‌اند اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه یادشده نیز مسیر طولانی نیز باید طی شود.

وی ادامه داد: روز گذشته(۲۱ دی‌ماه) با این کوهنوردان نیز تماس برقرار شد که خوشبختانه در وضعیت مساعدی قرار داشتند و امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم این افراد را نیز از این وضعیت نجات دهیم.

رئیس هیئت کوهنوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بنده پس از تماس مسئولان فدراسیون کوهنوردی از حضور این کوهنوردان در هرمزگان مطلع شدم که عدم توجه آن‌ها به اطلاعیه‌های صادرشده جای سؤال دارد.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان در این خصوص گفت: طی آخرین تماسی که از سوی کوهنوردان برقرارشده از سختی شرایطشان و وزش بادهای سرد خبر داده‌اند، تیم‌های امدادرسانی بندرعباس به منطقه عازم شده‌اند و با توجه به سیل شدید گویا قادر به یافتن راه ارتباطی نشده‌اند و این تیم کوهنوردی همچنان پشت سیل مانده و منتظر کمک‌های امدادگران هرمزگانی هستند.

مختار سلحشور با بیان اینکه از ظهر شنبه(۲۱ دی‌ماه) اطلاع پیدا کردیم که یک تیم کوهنوردی در ارتفاعات منطقه فین در محاصره سیل بمانده‌اند و مسیر برگشت آنان مسدود شده است، اضافه کرد: در آخرین تماس‌ها با این تیم قرار بر این بود که در مسیر معینی منتظر نجات گران بمانند اما متأسفانه از نقطه تعیین‌شده جابجا شده‌اند و تا الآن تلفن آن‌ها در دسترس نبوده، در اولین فرصت مسیرهایی که امکان تردد دارند را توسط تیم امداد و نجات و مردم شناسایی می‌کنیم و موقعیت آنان را رصد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: قرار بر این است که مسیرها بررسی شود و هر چه زودتر راه ارتباطی برای نجات کوهنوردان برقرار کنیم تا به‌سلامت به کانون خانواده‌شان بازگردند.

سلحشور با بیان اینکه طی آمارهایی که تیم امداد و نجات سازمان هلال‌احمر از این کوهنوردان در دسترس دارد برای ۲ روز آذوقه به همراه دارند و در سلامت کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات خود را ادامه خواهیم داد و اگر از مسیرهای زمینی نتوانستیم راه ارتباطی را بازکنیم از امداد و نجات هوایی جهت نجات این کوهنوردان استفاده می‌کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *