آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
يادداشت / زهرا بيگلري

شوک استقامت ؛ تیر خلاص!

دوستی می گفت تکانه های اقتصادی مان آنقدر یکهویی است که یک صبح که از خواب بیدار می شوی ، بی هیچ مقدمه و دردی احساس می کنی که چقدر بی چیزتر شدی!

بازخبر دوستی می گفت تکانه های اقتصادی مان آنقدر یکهویی است که یک صبح که از خواب بیدار می شوی ، بی هیچ مقدمه و دردی احساس می کنی که چقدر بی چیزتر شدی! خوب که تامل کنی می بینی دستی در جیبت می لولد و دستت از جیبت کوتاه ست.. همین قدر یکهویی! مثل تکانه ی گرانی بنزین که در بی خبری کامل آمد و لنگرانداخت «بر بساطی که بساطی نیست»!

البته قصدمان تکدر خاطر شما نیست چرا که گفته شده سبد معیشتی این تکانه قراراست کشتگاه ما را همچون کشتگاه همسایه رونقی بخشد و خلاصه دغدغه ی بی چیزتر شدن مان فروکش کند. هر چند لابه لای این حجم از انوار سخاوت، بناست ته توی ماجرای حساب های بانکی داشته و نداشته ما هم رصد شود تا خدای ناکرده مشمول نرخ رشدی برابرِ این تورمِ افسار گسیخته نباشد! گرچه فرق است میان رشد این و آن. علی ایحال به قول قدیمی ترها؛ «هیچ گرانی بی حکمت نیست» خاصه اگر بنزین باشد که هم قرار است جبران مافات کند و هم نمکی بر زخم معیشتی ما باشد.

ناگفته نماند؛ در حالی که هنوز در شوک این تکانه ی یکهویی به سر می بریم و آمدن «قاصد روزان ابری» را به انتظار نشستیم، بودجه استقامت هم از راه رسید! تیر خلاصی که درست به موقع بر پیکره بی جان این رفاه همیشه ناسازگار با ملت نواخته شد. برگ سبزی که قرار است بیشتر آستانه تحمل ما بالا برَد و تنها، قدر قلیلی از سختی های ما را بکاهد؛ تدبیری که قرار است به بهانه ی «تحریم» پوششی بر ضعف طولانی مدت اقتصاد بیمار گونه این کشتگاه باشد. بودجه ای که ادعا می شود پس از ناکامی دشمنان در طرح شکست اقتصاد این کشتگاه، بشارت دهنده استمرار مسیر توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهد بود! بگذریم که اقتصاد این کشتگاه بیمار است و این بیماری به صرف دسیسه های دشمن نیست و دولت فخیمه بایستی برای درمان آن به پزشکِ اقتصاد یا همان اقتصاددانان مراجعه کند. گرچه قابل انکار نیست که اقتصاد حاضر نیازمند سرمایه گذاری، تکنولوژی و تعامل با جهان است.

با تمام این احوالات، به نظر می رسد این روزهای بدِ اقتصاد ایران چندان هم بد نباشد و ظاهرا باید به اعتقاد برخی بزرگان؛ همزمانی شوک استقامت که بار سنگین آن هم قرار است بر دوش ملت باشد، با ایام شعف ملت (که نه)، نمایندگان آنان برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به فال نیک گرفت، شعف و نشاط «در درون کومه ی تاریک من» همین قدر وجدآور و خوش یُمن! آه .. «داروگ ! کی می رسد باران؟»

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *