ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

هنرمند برجسته موسیقی هرمزگان هنوز خانه ندارد

یک سال و چهار ماه از زمان اهدای سند مالکیت قطعه‌ای زمین و پروانه ساخت در آن به استاد قنبر راستگو، هنرمند برجسته موسیقی اقوام می‌گذرد اما هنوز حتی یک آجر هم برای ساخت خانه او گذاشته نشده است.

بازخبر /بعد از وعده‌های بسیار مسوولان درباره اهدای خانه به خالو قنبر راستگو ـ هنرمند برجسته ۷۴ ساله موسیقی اقوام ـ سرانجام مسوولان هرمزگان ۲۷ مرداد سال گذشته، سند مالکیت ۳۰۰ متر زمین و پروانه ساخت یک خانه را به این هنرمند پیشکسوت موسیقی اقوام دادند اما او همچنان در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کند!

خالو قنبر راستگو، هنرمند ساکن هرمزگان که دارای درجه دکترای هنری است، درباره آخرین وضعیت ساخت خانه‌اش به ایسنا، می‌گوید: از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت خانه صورت نگرفته است.

او تاکید می‌کند: بعد از آن که سند زمین را تحویلم دادند، اقدامی برای ساخت خانه صورت نگرفته و فقط یک ماشین سیمان آوردند و روی زمین خالی کردند که بعد از بارش اولین باران، سیمان‌ها تبدیل به سنگ شدند. در حال حاضر هم من و خانواده‌ام در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنیم.

او درباره اینکه آیا مسوولان مدت زمانی برای اتمام ساخت خانه اعلام کرده‌اند، بیان می‌کند: نه؛ گفتند هر زمانی که بودجه برسد، ساخت خانه را انجام می‌دهیم. خانه نیاز به آب و برق هم دارد و فعلا درگیر مسائل مربوط به آن هستیم، خلاصه اینکه مشکلات کم نیست.

خالو قنبر با بیان اینکه خدا پدر و مادر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی را رحمت کند که بانی شد و ۳۰۰ متر مربع زمین به من تعلق گرفت، اضافه می‌کند: اما همچنان خانه‌ای ساخته نشده است، با نماینده مجلس هم تماس گرفتم و این مسائل را به او هم منتقل کردم اما فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این هنرمند درباره اینکه چرا یک خانه آماده به شما نداده‌اند، توضیح می‌دهد: اتفاقا من هم درخواست کردم، حالا که می‌خواهید سایه بالاسری به من بدهید، یک خانه حاضر و آماده در اختیارم بگذارید یا پولش را بدهید خودم آن را تهیه کنم اما نپذیرفتند و گفتند نمی‌توانند پول بدهند.

او با قدردانی از سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ بیان می‌کند: من ارادت ویژه‌ای برای وزیر ارشاد قائل هستم چون تا حالا هر کاری که از دستش برآمده، برایم انجام داده است. حتی مبلغی هم برای ساخت خانه کمک کرده است. با این وجود همچنان بزرگترین مشکل من مسکن است.

به گزارش ایسنا، احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیش از این اعلام کرده بود «اگر در مراحل ساخت مسکن استاد راستگو هر جا کار به‌ کندی پیش رفت، بدون توقع تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات پیش‌رو انجام خواهد داد.» اما با وجود تماس خالو قنبر با این نماینده برای پیگیری ساخت خانه‌اش، هنوز اتفاقی نیفتاده است.

همچنین سعید موحدی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان درباره اینکه چرا یک مسکن آماده تحویل خالو قنبر نشد، به ایسنا گفته بود «در گذشته پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گرفت اما متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و به همین دلیل اهدای یک قطعه زمین به وی و ساخت مسکن در آن زمین بنای کار مقرر شد.»

قنبر راستگو معروف به خالو قنبر متولد ۱۳۲۴ در شهرستان میناب است. این هنرمند که نامش در فهرست میراث معنوی کشور هم ثبت‌ شده است، تجربه اجراهای بسیاری در داخل و خارج از کشور داشته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *