آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
برگزاری نشست مشورتی سیاسی ایران و ژاپن

عراقچی: در صورت لغو تحریم‌ها، به تعهدات برجامی خود برمی‌گردیم

بیست و هشتمین نشست مشورتی سیاسی معاونان وزرای امورخارجه دو کشور به ریاست سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و تاکه تو موری، معاون ارشد وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو برگزار و طی آن طرفین در خصوص تحولات برجام، طرح صلح هرمز و اوضاع خاورمیانه و خلیج فارس تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.

  بازخبر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست درباره برجام گفت: وضعیت کنونی، ناشی از خروج یک‌جانبه و غیر قانونی آمریکا از برجام می‌باشد و ایران به دلیل درخواست کشورهای اروپایی مبنی بر جبران این خروج، یک سال صبر کرد و در نهایت با توجه به ناتوانی کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات خود تصمیم گرفت تعهدات برجامی خود را گام به گام کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت لغو تحریم‌ها و برخورداری ایران از مزایای برجام به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

همچنین تاکه تو موری معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن هم با اشاره به حمایت ژاپن از برجام گفت: ما در تلاش هستیم با استفاده از راهکارهای دیپلماتیک برجام را حفظ کنیم و از همه طرف‌ها می خواهیم در این راه خویشتن‌دار باشند.

لازم به ذکر است، در این دور از مذاکرات مشکلات و موانع موجود در گسترش همکاری‌های دو کشور از جمله مشکلات بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *