ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است /جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریامحور باشد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است و جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریامحور باشد.

بازخبر /   دکتر سورنا ستاری عصر امروز، در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان هرمزگان، عنوان کرد: توسعه درون زا براساس پتانسیل های سرزمینی و نیروی انسانی به طور جدی در اولویت پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی پایه اقتصاد دانش بنیان است، افزود: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ سرزمینی و نیروی انسانی به خصوص در حوزه دریا دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است و جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریامحور باشد و بتوانیم در همه عرصه های مربوط به دریا ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان استان هرمزگان در سال های اخیر افزایش بسیار خوبی یافته است.

وی گفت: این شرکت‌ها با ایده‌های خوب خود می‌توانند طرح های مناسبی را برای توسعه کسب و کار و اشتغال در هرمزگان اجرا کنند.

همچنین استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بسیار مهم و قوی استان هرمزگان، بیان کرد: وجود صنایع بزرگ، معادن و توانمندی های گسترده در زمینه اقتصاد دریا محور و گردشگری این استان را به قطب اقتصاد و تولید کشور تبدیل کرده است.

فریدون همتی ادامه داد: با توجه به این توانمندی ها، مراکز علمی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باید حضور گسترده ای در این استان جهت فعالیت در عرصه های مختلف داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه خوبی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، برج فناوری هرمز در بندرعباس راه اندازی شد.

همتی تصریح کرد: این مجموعه امکانات مناسبی را جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان و علاقمندان و فعالان حوزه علم و فناوری در هرمزگان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تحول خوبی در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم موجود در هرمزگان صنایع دریایی است و از جمله نیازها در این حوزه تامین تجهیزات و قطعات مربوطه می‌باشد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز از جمله اقداماتی است که می تواند توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور صورت گیرد و باید این مسئله به صورت جدی مطرح و پیگیری شود.

همتی تصریح کرد: استان هرمزگان این ظرفیت را دارد تا با حضور شرکت های دانش بنیان به مرکز ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنایع دریایی تبدیل شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *