آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نمایش “خشکسالی و دروغ” در بندرعباس به روی صحنه رفت+فیلم

نمایش خشکسالی و دروغ به کارگردانی بهنام پانیزه و تهییه کنندگی سید محمد بنی هاشمی و نقش آفرینی سارا شاهمرادی، افسانه پرمر و محمدجامه شورانی به مدت هشت شب از ۱۶ تا ۲۴ تیرماه در پلاتو آفتاب بندرعباس در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ به روی صحنه رفته است

بازخبر /  در این نمایش که بهنام پانیزه، سارا شاهی، افسانه پرمر و محمد جامه شورانی به ایفای نقش می پردازند، بهنام پانیزه(کارگردان)، محمد یعقوبی(نویسنده) و سید محمد بنی هاشمی(تهیه کننده) حضور دارند.

خشک‌سالی و دروغ نمایش‌نامه‌ای است نوشته‌ی محمد یعقوبی که نخستین‌بار در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی محمد یعقوبی در جشنواره‌ی تئاتر تهران اجرا شد. داستان این نمایش بر تأثیر دروغ در روابط بین افراد در خانواده تأکید دارد اما اولین و آخرین کنش روابط را از حوزهٔ ارتباط خصوصی افراد به ارتباط خانوادگی و به صورت عام‌تر به روابط اجتماعی تعمیم می‌دهند. هر کدام از این کنش‌ها از رویدادهای ساده‌ای مانند خر و پف کردن، غذا درست کردن و… شروع می‌شود و به صورتی واقع‌گرایانه به بحران می‌رسد. این فرآیند در رابطهٔ میان شخصیت‌ها تکرار می‌شود تا این که عمق پیدا کرده و به فاجعه ختم شود. ساده‌بودن شروع این کنش‌ها به همزادپنداری مخاطب با شخصیت‌ها بسیار کمک می‌کند.

نمایشنامه “خشکسالی و دروغ” توسط انتشارات افراز چاپ‌شده و به چاپ چهارم رسیده‌است. نسخه ترکی این نمایشنامه نیز با ترجمه “هومن بهمنی جلالی” توسط انتشارات میتوس بویت در ترکیه منتشر شده ‌است.

«خشکسالی و دروغ» و «ماه در آب» اولین نمایش‌نامه‌های ایرانی منتشر شده در ترکیه هستند./عکس: امیرحسین خورگویی

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *