اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

صدور پنج مجوز جدید مرز رسمی برای مناطق ساحلی و بندری در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدفگذاری صادراتی واحد‌های تولیدی استان انجام شد.

 بازخبر /خلیل قاسمی در این خصوص افزود: هدفگذاری صادراتی امسال واحد‌های تولیدی استان سه میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار درنظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شعار سال (رونق تولید) برای تحقق این هدفگذاری صادراتی در بخش‌های مختلف صورت گرفت.

قاسمی ادامه داد: برای بخش صنایع و معادن بیش از دو میلیارد و ۶۵۳ میلیون دلار، بخش کشاورزی ۵۵۶ میلیون دلار، بخش شیلات ۳۰۹ میلیون دلار، بخش گردشگری و صنایع دستی ۳۰ میلیون دلار و تعاونی مرزنشینان ۴۰ میلیارد دلار صادرات پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: باتوجه به مصوبات کارگروه صادرات غیر نفتی استان، در استان هشت مرز مجاز که شامل بنادر چارک، کرگان، تیاب، کوهستک، آفتاب، منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی، شیو و نخیلو است.

قاسمی همچنین از ایجاد مرز مجاز دریایی و مرز مجاز هوایی در جزیره بوموسی خبر داد و عنوان کرد: هدفگذاری صادراتی واحد‌های تولیدی استان در سال گذشته سه میلیارد تعیین شده بود که درصد تحقق این هدف بیش از ۹۰ درصد بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: در سال گذشته صادرات محصولات تولیدی استان به ارزش دو میلیارد و ۷۱۶ میلیون دلار بوده است.

قاسمی اظهار کرد: سال گذشته هدفگذاری بخش صنایع و معادن استان به میزان دو میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار بوده است که میزان تحقق آن دو میلیارد و ۶۵ میلیون دلار بود و درصد تحقق این بخش بیش از ۹۳ درصد بوده است.

وی در پایان افزود: سال گذشته هشت مجوز مرز رسمی برای مناطق مختلف استان صادر شد و امسال نیز پنج مجوز جدید مرز رسمی برای مناطق ساحلی و بندری در هرمزگان صادر شده که این امر در رونق صادرات کالا‌های غیرنفتی بسیار موثر بوده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *