ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ادعاهای جدید اروپا برای همراه شدن با آمریکا علیه ایران

گرچه اروپایی ها در ظاهر مدعی حمایت از برجام هستند اما در عمل، با مطرح کردن ادعاهای جدید، تلاش می کنند با سیاست‌های آمریکا علیه ایران همراه شوند.

بازخبر / یک گزارش که به نقل از دیپلمات‌های اروپایی منتشر شده، می‌گوید در جلسه‌ای میان فرستادگان اتحادیه اروپا و مقام‌های رسمی ایران در تهران تنش آنچنان زیاد شد که طرف ایرانی با عصبانیت جلسه مذاکرات را ترک کرد.

مطابق اعلام دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، نمایندگانی از کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک حدود دو هفته پیش با سفر به تهران دو پیام مهم اعضاء این اتحادیه را به وزارت خارجه ایران ابلاغ کردند.

این دو پیام شامل ادعاهایی است که پیش از این از سوی آمریکا و اسرائیل مطرح می‌شد و حالا از زبان اروپایی ها بیان می شود. یکی پایان صبر اتحادیه اروپا در برابر ادامه آزمایش‌های موشکی ایران و دومی ادعای انجام ترور در خاک اتحادیه اروپا؛ بهانه هایی که زمینه ساز تحریم های جدید اروپا علیه ایران شده است.

یک روز پس از برگزاری این نشست، اتحادیه اروپا اولین دور تحریم‌های خود علیه ایران را پس از امضاء برجام، وضع کرد.

به نوشته یورونیوز، هر چند این تحریم‌ها تا حد زیادی نمادین هستند ولی برگزاری نشست پرتنش نشان دهنده تغییر موضع غیرقابل انتظار اروپا علیه ایران است که شکل‌گیری آن به ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی باز می‌گردد.

به گزارش رویترز، دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند، کشورهای کوچک‌تر که معمولاً مواضع نرم‌تری در قبال ایران دارند به فرانسه و بریتانیا  پیوسته‌اند که خواستار برخورد سختگیرانه‌تر با تهران، از جمله وضع تحریم‌های اقتصادی جدید هستند.

تحریم‌های مدنظر اروپا شامل توقیف دارایی‌های ایران در کشورهای عضو این اتحادیه و ممنوعیت سفر اعضاء مرتبط با برنامه موشکی سپاه پاسداران است. البته اعمال تحریم های جدید علیه ایران نیازمند حصول توافق میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه است که امری زمان‌بر است.

به نوشته دویچه وله، این رویکرد جدید، اتحادیه اروپا را به سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای منزوی کردن ایران نزدیک می‌کند. گرچه همچنان دولت‌های اروپایی از توافقنامه هسته‌ای (برجام) حمایت می‌کنند.

با این حال برخی در اروپا معتقدند که این تغییر سیاست می‌تواند عواقب بدی برای دولت حسن روحانی داشته باشد که چشم امید به کمک کشورهای اروپایی برای نجات توافق هسته‌ای دارد.

 مسئولان کشورمان بارها اعلام کرده آزمایش های موشکی صلح‌آمیز و در چارچوب تعهدات بین المللی‌ صورت می گیرد و انتشار ادعای تلاش برای انجام ترور در خاک اروپا نیز حربه اسرائیل برای تخریب رابطه ایران با اروپاست.

اتحادیه اروپا در حالی به دنبال بهانه برای تحریم ایران است که از تحرک لازم و موثر برای مقابله با پیامدهای خروج آمریکا از برجام برخوردار نیست و ماه هاست از راه اندازی کانال ویژه مالی برای تجارت با ایران سخن می گوید اما در عمل هیچ اقدام موثری صورت نداده است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *