اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خبر داد:

وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از تأثیر زبانه‌های سامانه پرفشار به‌صورت وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک بر جنوب شرق کشور از امروز تا دو روز آینده خبر داد.

بازخبر / مرضیه منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های جدید هواشناسی نشان‌دهنده تأثیر زبانه‌های  سامانه پرفشار از امروز  ۱۶ مهرماه ۹۷ تا چهارشنبه۱۸ مهرماه ۹۷ روی جنوب شرق کشور است که به‌صورت وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه در برخی نقاط استان سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی خواهد شد، افزود: تأثیر زبانه‌های سامانه پرفشار به‌صورت افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی و احتمال وقوع گردوخاک به‌ویژه در مناطق شرقی و مرکزی استان و به‌تدریج کاهش  رطوبت نسبی و کاهش دمای کمینه در طول هفته خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: طی این مدت تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر  با افزایش باد متلاطم خواهد شد.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: مدل‌های جوی نشان‌دهنده تشکیل جریانات چرخندی  در شمال اقیانوس هند است که به نظر می‌رسد طی روزهای پایانی هفته جاری تبدیل به طوفان گرمسیری شود و مناطق جنوبی دریای عمان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: مسیر حرکت احتمالی این طوفان به سمت کشور عمان  خواهد بود که در صورت تغییر مسیر و تأثیرات احتمالی آن روی جنوب کشور و استان هرمزگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *