ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

واشنگتن‌پست: آمریکا هنوز فاقد سیاستی واقع‌بینانه در قبال ایران و سوریه است

واشنگتن‌پست: آمریکا هنوز فاقد سیاستی واقع‌بینانه در قبال ایران و سوریه است

بازخبر / روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله خود نوشته است ایالات متحده هنوز فاقد سیاستی واقع‌بینانه در قبال سوریه و ایران است.

روزنامه آمریکایی سخنان چند روز پیش «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره اینکه نظامیان آمریکایی تا زمان حضور نیروهای ایران در سوریه در این کشور باقی ماند را تغییری عمده در سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرده است.

بولتون چند روز پیش گفت: «تا وقتی که نیروهای ایران در خارج از مرزهایشان حضور داشته باشند ما [سوریه را] ترک نخواهیم کرد.»

واشنگتن‌پست در تفسیر این سخنان بولتون نوشته است: «این اظهارات تغییری عمده در سیاست‌های دولتی به نظر رسید که ۲۰۰۰ نظامی را در شرق سوریه مستقر کرده اما ادعا می‌کند تنها مأموریتش، نابود کردن باقی‌مانده‌های داعش است.»

برخی از نماینده‌های دموکرات در کنگره آمریکا تصریح کردند که قانونگذاران آمریکایی هیچ مجوز قانونی برای درگیر شدن با نیروهای ایران در سوریه یا جاهای دیگر اعطا نکرده‌اند.

بعد از آن، «جیمز جفری»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا این توضیحات را ارائه کرد: «ماندن در سوریه لزوماً به معنی داشتن نیروی زمینی نیست… ما قصد نداریم ایرانی‌ها را به زور از سوریه خارج کنیم.»

واشنگتن‌پست درباره این سخنان جفری هم نوشته است: «بنابراین، خبر خوش این است که رئیس‌جمهور ترامپ قصد راه‌اندازی جنگ با ایران در سوریه بدون مجوز کنگره را ندارد؛ خبر بد اما اینکه دولت او هنوز فاقد سیاستی واقع‌بینانه برای پایان دادن به درگیری‌ها و تهدیدهای ناشی از ایران علیه منافع آمریکا است.»

 روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از این سرمقاله تصریح کرده بیش از ۲۰۰ حمله هوایی توسط جنگنده‌های اسرائیل نتوانسته‌ از «تشکیلات‌سازی ایران» در سوریه جلوگیری کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *