اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

نادانسته‌هایی درباره سلامت روابط جنسی در میان‌سالی

یک متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی تاکید کرد: در هیچ سنی محدودیتی برای کمیت روابط جنسی زوجین وجود ندارد و برخلاف برخی ادعاها، این روابط باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی در میان‌سالی نمی‌شود.

 باز خبر,دکتر سیدعلی آذین درباره سلامت رابطه جنسی زوجین در میانسالی گفت: شکی نیست که با افزایش سن تغییراتی در شرایط جسمی و روانی و موقعیت اجتماعی افراد پیش می‌آید، اما این تغییرات باید طوری مدیریت شود که به زندگی جنسی زوجین آسیب نزند.

وی افزود: یکسری از محدودیت های جسمی و فیزیکی عملا با اتخاذ سبک زندگی سالم تر قابل کنترل است و در قسمت روانی و اجتماعی هم عملاً تعیین کننده اصلی خود زوج هستند که نباید اجازه دهند زندگی عاطفی وخلوت آنها فدای فعالیت های اجتماعی، وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در زندگی میانسالی وجود دارد شود.

این متخصص پزشکی اجتماعی با تاکید بر این که در میانسالی هیچ دلیلی وجود ندارد که یک زوج بخواهد محدودیتی برای خود در این زمینه قائل شود و یا نگرانی هایی داشته باشند گفت: اگر گاهی محدودیت‌های جسمی نیز به این رابطه آسیب می‌زند می‌توانند با مراجعه به پزشک، بسیاری از این مشکلات را به حداقل برسانند.

دکتر آذین با اشاره به این که در هیچ سنی محدویتی برای کمیت روابط جنسی وجود ندارد و موضوعی کاملا توافقی در بین زوجین است که آنها خود محدوده آن را تعیین می کنند گفت: درصورتی که یکی از زوجین دیگری را تحت فشار نگذارد و این رابطه با رضایت دو طرف باشد هیچ متخصصی نمی تواند هیچ محدودیتی برای این موضوع تعیین کند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *