آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا:

سیاست ترامپ علیه ایران، شانسی برای موفقیت ندارد

“سیاست جدید دولت آمریکا در برابر ایران هیچ امکانی برای موفقیت در تغییر رفتار ایران یا تغییر حکومت ندارد…”

بازخبر / تامس پیکرینگ، معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا طی یادداشتی در «نیوزآبزرور» به بررسی سیاست های دولت ترامپ علیه ایران پرداخت.

پیکرینگ در مقاله خود تاکید می کند سیاست جدید دولت آمریکا در برابر ایران هیچ امکانی برای موفقیت در تغییر رفتار ایران یا تغییر حکومت ندارد؛ سیاست فشار حداکثری و درخواست های غیرقابل تحقق که بر پیش فرض هایی عمیقا نادرست درباره ایران و استفاده از قدرت آمریکا بنا شده است.

معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا به دولت ترامپ توصیه می کند از گذشته عبرت بگیرد چرا که تلاش برای فشار آوردن بر یک حکومت، خفه کردن اقتصاد آن و منزوی کردنش از جهان به ندرت جواب می دهد و اگر با نیروی نظامی توام باشد، اغلب به منافع آمریکا لطمه می زند.

تامس پیکرینگ درباره سیاست های اشتباه آمریکا چه در استفاده از تحریم، چه روی آوردن به گزینه نظامی و چه استفاده توام هر دو گزینه، به ویتنام، کوبا، عراق، افغانستان، لیبی و سوریه اشاره می کند که جز هزینه های هنگفت و تلفات انسانی، چیزی برای آمریکا نداشته است.

سیاست هایی که در این مقاله به آن اشاره شده را می توان در آرزوی ترامپ که در گفتگویی با بلومبرگبرملا شد، یافت. ترامپ در این مصاحبه مدعی شد ممکن است حکومت ایران در اثر سیاست های دولت او سقوط کند!

همان آرزویی که روسای قبلی آمریکا با اتخاذ سیاست های خصمانه در مورد ایران و دیگر کشورها در سر می پروراندند اما جز هزینه تراشی برای مردم آمریکا، نتیجه دیگری نداشته است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *