ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
حسین اصیلی از «درد عاشقی» می‌گوید:

«درد عاشقـی» ادای دینی سـت به علی حبیب زاده (علی خان)

«درد عاشقی» عنوان تازه ترین قطعه موسیقی حسین اصیلی، هنرمند هرمزگانی ست، می گوید با «درد عاشقی» ادای دینی کردم با درد کشیده ترین عاشق موسیقی هرمزگان علی حبیب زاده (علی خان).

بازخبر / حسین اصلی در رابطه با جدیدترین  اثرش توضیح داد: احساسی به من می گفت عشق در نگاه آدم هاست نه آنچه به زبان می آورند،  در کار درد عاشقی من احساس می کنم این صدای من است که افسونگری می کند و می خواهم با عشق به دنیا سلام کنم.

 این ترانه در اصل متعلق به علی خان است و من با مجوز از وکیل آثار ایشان آن را باز خوانی کردم البته با تغییراتی که در بافت ترانه و آهنگ سازی بوجود آمد.

جا دارد در همین جا از بامداد امینی یکی از با سواد ترین و خلاقترین آهنگسازان شهرمان تشکر کنم که برای این کار زحمات بسیاری متحمل شد.

اما درد عاشقی در حقیقت برگرفته از مثنوی مولوی است که نشان دهنده سطح بالای مطالعه پیشکسوتان موسیقی ما و تسلطشان بر ادبیات ایران مخصوصا ادبیات کهن بوده است و داستان عاشقی را روایت می‌کند که همگان فکر می کنند که بیمار است و با رفتن به آبگرم گنو یا بردن آن به دریا مداوا خواهد شد در حالی که او یک عاشق است و با این ها خوب نخواهد شد.

درد عاشقی در حقیقت نوعی موسیقی محلی ست با نزدیکی به فیوژن، البته در کلیت یک موسیقی تلفیقی ست.

تمام تلاشم را برای شناساندن موسیقی هرمزگان خواهم کرد و در آینده نزدیک فعالیت خود را با راه اندازی کلاس آواز های بومی ادامه خواهم داد.

اصیلی ادامه داد: وقتی که چشم باز کردم دیدم در خانواده ای مینابی به دنیا آمدم، خانواده ای عاشق موسیقی هرمزگان. دقیقا یادم هست که ده ساله بودم اولین بار در کوچه پس کوچه های حکمی میناب نوار کاست علی خان به دستم رسید. از همان موقع احساس کردم که می توانم خواننده باشم.

همیشه در مدرسه پیشاهنگ گروه سرود بودم و خواننده مدرسه، بزرگتر که شدم نوحه خوان محله مان بودم و عاشق نواهای نوحه مینابی. به همین خاطر است که در کارهایم صدای نوحه و آواهای میناب شنیده می‌شود.

بعدها به گروه تاتر انامیس به سرپرستی استاد حسن سبحانی پیوستم و اصول اولیه تاتر و خوانندگی را در همین گروه آموختم.

همیشه ترانه های اثری از فیوژن و باور عمیقم به موسیقی ست. دوست دارم به جای برسم که ادای دینی کنم به فاخر ترین موسیقی ایران یعنی موزیک جنوب.همان راهی که بزرگانی چون علی خان و خالو قنبر و ابراهیم منصفی رفته اند. هرچند که هزار راه نرفته در راه هست اما دلاسیس می خواهد برود آنچه را که نا رفتنی ست.

 بگذارید این را هم توضیح بدم دلاسیس نام شخصیتی در تاتر پنجه است نوشته مجتبی سلیمی عزیز.که من آن را  بازی کردم. کارکتری که با صدایش جادو می کرد…

حسین اصیلی خواننده خوب  استان در پایان اظهار کرد: از  شما و از دوستان خوب و بسیار کار بلدم مثل طارق نیکپور،ابراهیم علوی،آرش رئیسی، مجتبی سلیمی که در کنارم بودند ، همچنین خانواده حبیب زاده ، وکیل خانوادگی ایشان آقای معتضد کیوان. بچه های خوب موسیقی انامیس کمال تشکر و قدردانی را دارم و از شهردار محترم جناب آقای  امینی زاده بابت حمایت شان از هنر وفرهنگ هرمزگان تشکر کنم .

 

 

 

صدف محمودی / صبح ساحل

پسندیدم(8)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *